Descent: Wędrówki w mroku

Polska edycja jednej z najlepszych gier przygodowych
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (60)
  • 2 - 5 osób
  • od 14 lat
  • 60 - 120 minut
  • wydanie polskie
Wybierz się na epicką wyprawę przeciwko starożytnemu złu... W najczarniejszych czeluściach Terrinoth mroczny władca zbiera swe sługi, gotów oblegać powierzchniowy świat. Tylko niewielka drużyna bohaterów obdarzonych odwagą i siłą będzie w stanie ocalić krainę przed jego chciwymi łapskami. Nadszedł czas, aby zapuścić się w ciemności i pokrzyżować plany mrocznego władcy zanim będzie za późno... Descent: Wędrówki w mroku 2. edycja to epicka gra planszowa o przemierzaniu podziemi dla 2-5 graczy. Waleczni bohaterowie, niebezpieczne potwory, magiczne relikty i ekscytujące przygody – to wszystko czeka na ciebie w świecie drugiej edycji Descenta: Wędrówek w mroku. Nowa edycja gry Descent: Wędrówki w mroku rozwija pomysły zawarte w pierwszej edycji, wprowadza nowy system epickich kampanii i przystępne zasady dynamicznej, taktycznej walki. Bohaterowie będą musieli zdobyć moc i doświadczenie podczas serii wciągających fabularnych przygód, aby przygotować się na ostateczne starcie z przebiegłym mrocznym władcą. Gracze mogą też rozegrać każdą ze znajdujących się tutaj przygód osobno. Descent: Wędrówki w mroku 2. Edycja zawiera 39 plastikowych figurek, ponad 200 kart, niemal 50 kafelków planszy i wiele, wiele więcej. To idealna brama do niekończących się przygód! Nowy dodruk gry Descent: Wędrówki w mroku zawiera nową kampanię Spadkobiercy Krwi, czyli 18 zupełnie nowych przygód, połączonych w fascynującą opowieść pełną zwrotów akcji. 
Autor:
Adam Sadler, Corey Konieczka, Daniel Lovat Clark, Kevin Wilson
Wydawca:
Galakta
31995

store

Dostępnych 8 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w dniu 16.07.2020


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Wybierz się na epicką wyprawę przeciwko starożytnemu złu...

W najczarniejszych czeluściach Terrinoth mroczny władca zbiera swe sługi, gotów oblegać powierzchniowy świat. Tylko niewielka drużyna bohaterów obdarzonych odwagą i siłą będzie w stanie ocalić krainę przed jego chciwymi łapskami. Nadszedł czas, aby zapuścić się w ciemności i pokrzyżować plany mrocznego władcy zanim będzie za późno...

Descent: Wędrówki w mroku 2. edycja to epicka gra planszowa o przemierzaniu podziemi dla 2-5 graczy. Waleczni bohaterowie, niebezpieczne potwory, magiczne relikty i ekscytujące przygody – to wszystko czeka na ciebie w świecie drugiej edycji Descenta: Wędrówek w mroku.

Nowa edycja gry Descent: Wędrówki w mroku rozwija pomysły zawarte w pierwszej edycji, wprowadza nowy system epickich kampanii i przystępne zasady dynamicznej, taktycznej walki. Bohaterowie będą musieli zdobyć moc i doświadczenie podczas serii wciągających fabularnych przygód, aby przygotować się na ostateczne starcie z przebiegłym mrocznym władcą. Gracze mogą też rozegrać każdą ze znajdujących się tutaj przygód osobno.

Descent: Wędrówki w mroku 2. Edycja zawiera 39 plastikowych figurek, ponad 200 kart, niemal 50 kafelków planszy i wiele, wiele więcej. To idealna brama do niekończących się przygód!

Nowy dodruk gry Descent: Wędrówki w mroku zawiera nową kampanię Spadkobiercy Krwi, czyli 18 zupełnie nowych przygód, połączonych w fascynującą opowieść pełną zwrotów akcji. 

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 24-stronicowa instrukcja
  • 44-stronicowa Księga Przygód
  • 8 plastikowych figurek bohaterów
  • 31 plastikowych figurek potworów
  • 9 specjalnych kości
  • 7 plastikowych podstawek
  • 8 arkuszy bohaterów
  • 1 notes kampanii
  • 84 karty klasy
  • 34 karty przedmiotów sklepowych
  • 16 kart stanów
  • 12 kart przeszukiwania
  • 6 kart reliktów
  • 40 kart mrocznego władcy
  • 18 kart potworów
  • 12 kart popleczników
  • 10 kart wydarzeń podróży
  • 4 karty aktywacji
  • 48 kafelków planszy
  • 45 żetonów obrażeń
  • 35 żetonów zmęczenia
  • 7 drzwi
  • 16 żetonów bohaterów
  • 9 żetonów przeszukiwania
  • 6 żetonów popleczników
  • 10 żetonów celów
  • 8 żetonów postaci
  • 20 żetonów stanów
  • 1 żeton chowańca Ożywieńca
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.73
na podstawie 60 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Descent: Wędrówki w mroku


Najbardziej przydatne recenzje

Teichan

Liczba recenzji: 413

Oto była chyba najbardziej oczekiwana gra tego roku i marka sama w sobie. Ale nowa edycja wcale nie jest ideałem. Pierwsze co rzuca się w oczy to o połowę mniejsze pudełko i ilość komponentów jaka widzimy po otwarciu pudełka. Jeśli chodzi o jakość wykonania to jest to wysoki poziom jak przystało na FFG i produkt z wyższej półki. Wypraski, karty, podręczniki trzymają wysoki poziom. Najgorzej wypadają figurki ich jakość mimo iż trochę lepsza niż Tomb Of Ice (ostatni dodatek do 1e) to jednak nie dorównuje tym z podstawki do 1 edycji (wiem, bo mam całą poprzednią edycję). Mimo wielu detali na nich są pokrzywione czasami ale najgorsze są łączenia na nich elementów gdzie po prostu widać czasami szczeliny. Nie są to duże niedoróbki ale jednak są co przy tej cenie gry nie powinno się zdarzać. Jeśli chodzi o zasady to wszystko zostało uproszczone i po pierwszym przeczytaniu instrukcji nie ma problemów aby zasiadać do gry. Całość można wytłumaczyć w sekund 5, a powielenie najważniejszych jest na kartach to nie trzeba zaglądać w książkę. Rozgrywka toczy się szybko i płynnie. Przechodzenie pomiędzy misjami jest szybsze niż w 1e i nie zabiera aż tyle czasu. Największymi zaletami tej gry są archetypy postaci i klasy do nich przypisane oraz kampania w pudełku. Jeśli chodzi o bohaterów to jest ich 8, a podzieleni są na 4 archetypy. Każdy archetyp w podstawce ma do wyboru 2 ścieżki rozwoju czyli klasy i zależnie od tego dostanie startowy ekwipunek oraz umiejętności. Jeśli chodzi o kampanię to jest fajnie rozpisana i szybka. Ogólnie to bardzo dobry tytuł z olbrzymim potencjałem. największą wadą gry jest jej balans, który wali się na łeb na szyje przy mniejszej ilości bohaterów niż 4. Optymalnie i najbardziej zrównoważana jest rozgrywka 3 herosów kontra Overlord. W inny wypadku przy 2 herosach to Overlord jest często góra, a przy 4 to Overlord dostaje bęcki. Jeśli lubicie klimaty fantasy i przygody bierzcie w ciemno, bo gra dobra jest.


Maciej Krok

Liczba recenzji: 42

@hrabia Maxula, odpowiadam po prawie roku grania ;-)

1. Sam spotkałem się z paroma problemami w opisach scenariuszy, więc nie pdważam Twojej opinii. Pamiętaj tylko, żeby zapoznać się z erratą (v. 1.3), która rozwiewa większość wątpliwości i poprawia balans niektórych scenariuszy.

2. Nie wiem czy chodziło Ci o opisy w scenariuszach, czy same reguły gry; w pierwszym przypadku trudno się nie zgodzić, choć nigdy nie "złamało" mi to rozgrywki. W drugim, po konsultacji na BGG, moje problemy zniknęły całkowicie. Źródła upatruję w instrukcji, która nie wyróżnia pojęcia o znaczeniu "zasady" od mowy potocznej. Jak robić to poprawnie, żeby gracze nie mieli wątpliwości, pokazuje np. instrukcja do Mage Knight'a, gdzie wszystkie słowa posiadające "zasady" są wytłuszczone i nie tylko odróżniają się od mowy potocznej, ale i bardzo przyspiesza to ewentualne wyszukiwanie ich w tekście.

3. Po pierwsze, na żywiołaka od zawsze (od wersji 1.0) można wpływać atakami bohaterów (np. klingą świtu, atakami obszarowymi, armią śmierci nekromanty etc.) nie obierając go za cel ataku, więc można było zabić go zawsze, nawet jeśli przemienił się w powietrze. Ponadto, od erraty w wersji 1.1 żywiołaka można już obierać za cel ataku jeśli sąsiaduje z atakującym, więc sprawa jest jeszcze prostsza.

Twierdzę od dawna, że postanowienia aktualnej erraty powinny być wdrukowane w polską instrukcję, a nie były. To powoduje problemy i niedomówienia.

Errata i inne przydatne rzeczy są dostępne na stronie Galakta.pl -> Descent druga edycja -> zakładka "do pobrania".


Aruik

Liczba recenzji: 29

Descent posiada wiele wad: problem z balansem, trudność w obliczaniu części zdolności i okropną funkcję Mistrza Podziemi. Jest również chwilami zagmatwany, chwilami nudny a momentami niemal nieczytelny... co z tego, jeżeli jest tak grywalny?! Wciąga, pochłania i pragniesz więcej - jeszcze jednych podziemi, jednej przygody, jeszcze jednego zabitego potwora. I ten wygląd! Niezliczone żetony, karty, kości, figurki i wspaniała, malownicza plansza - w kwestii zawartości, pokonuje każdą inna pudełkową grę. Czy jest lepszy od poprzedniej edycji? Prostszy, nieco lepiej zbalansowany i ciekawszy. Niestety również mniej bogaty... przynajmniej na razie. Jeżeli masz drużynę przyjaciół gotowych podjąć wyzwanie, jest to produkt dla Ciebie. Jeżeli jedna jesteś ledwie niedzielnym graczem, powinieneś poszukać innych wrót do świata fantazy niż te Descenta.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie