English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Abominacja góra

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 147 / Grudzień 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Jagmin

Weteran

Komentarze (68)


Kość matowa 6 Ścian - 16 mm - Oczka - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 28.04.2016

Poprosiłem o kości jasnoniebieskie, a ponieważ jest kilka wariantów i odcieni to spodziewałem się wszystkiego. Otrzymałem dokładnie takie jakie chciałem. Są lekko turkusowe z białymi oczkami. Dla mnie ideał. ;)

0

Firefly RPG

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 26.04.2016

Nie jestem fanem serialu. Widziałem tylko film na podstawie którego powstałą poprzednia edycja tej gry. Jako fan pewnie oceniłbym tą grę wyżej, ale mnie klimat westernu rozgrywającego się w kosmosie nie pociąga. Za to lubię mechanikę Cortex i byłem ciekaw jak wygląda jej nowsza odsłona w konkretnym dziele. Jestem zadowolony. Przy okazji, jakość tego wydania jest lepsza od gry Serenity, choć tamta była już bardzo wysoka.

1

Mutant Chronicles RPG (3rd Edition) - Player's Guide

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 26.04.2016

Jestem zafascynowany od lat uniwersum tej gry i po małych wpadkach z grą bitewną liczyłem na coś lepszego, a tak dostałem dobry przewodnik gracza i kiepski podręcznik podstawowy. Do zapoznania się z grą, a nawet jej uniwersum ten podręcznik w zupełności wystarcza.

2

Warhammer FRP - Rycerze Graala - Przewodnik po Bretonii

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 26.04.2016

Podobnie jak w przypadku opisu Imperium w "Dziedzictwie Sigmara" tak i tu czuję lekki niedosyt. Ten dodatek mógłby być niemal nowym settingiem dla graczy znudzonych grą w Imperium. Nie mniej jest to całkiem przyjemny podręcznik, który choć w części urozmaica świat Warhammera.

1

Titansgrave: The Ashes of Valkana

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 26.04.2016

Mimo, że nie jest to pełnoprawny opis settingu do FAGE (taki dopiero ma się ukazać), to i tak dostarcza wystarczającej liczby informacji by rozegrać kawał kampanii znanej z internetowego show Wila Wheatona. Jak nie przepadam za kupowaniem kampanii to ten dodatek szczerze mi się podoba. Nie mogę doczekać się kolejnej części o oficjalnego settingu.

1

Warhammer FRP - Księga Spaczenia (miękka oprawa)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 26.04.2016

Wreszcie Chaos został porządnie opisany, a dodanie bohaterów z Norski uważam za dodatkowy atut. Żeby tak wszystko było pięknie opisane.

5

Warhammer FRP - Dziedzictwo Sigmara (miękka oprawa)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 26.04.2016

Przyzwoita dawka informacji o Imperium, jednak wydaje mi się, że po tylu latach od pierwszej edycji można by napisać sporo więcej o głównej arenie działań naszych poszukiwaczy przygód. Czuję lekki niedosyt.

4

Warhammer FRP - Dzieci Rogatego Szczura

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 26.04.2016

Zawsze fascynowały mnie Skaveny w WFRP, a ten dodatek świetnie je prezentuje.

3

Adventurers! Nowe Światy II

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 26.04.2016

Po pierwszym dodatku należało by się spodziewać, że forma kolejnych wzrośnie. Tak się nie stało dlatego tylko trója. Żeby było jasne, nie mam nic do zawartości. Jest przydatna, ale jakość wykonania poniżej oczekiwań.

1

Adventurers! Nowe Światy I

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 26.04.2016

Kupiłem dla "Sprawl Adventurers!" i się nie zawiodłem. W sumie to nie zawiódł mnie żaden z przedstawionych światów, a tylko sama forma dodatku. Nie wiem jak to możliwe, ale jest on jeszcze gorzej wydany niż podstawka, co dziwi przy tak niewielkiej objętości. Zawartość polecam, za to wykonania w żadnym razie.

1

Magia i Miecz #1

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 05.11.2015

Jak na mój gust to słaby restart "legendy". Wiele rzeczy odbiega od dzisiejszych standardów wydawniczych, a tematyka pierwszego numeru wręcz odstrasza. Nie chodzi o wspominki, które są jak najbardziej na miejscu. Brak jest po prostu czegoś, co przykuło by nowego czytelnika do pisma. Poza tym płacimy za czasopismo tyle co za grę podobnych rozmiarów. Na razie nie znalazłem niczego interesującego w nowym MiM.

2

Warhammer FRP - Zbrojownia Starego Świata (miękka oprawa)

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 05.11.2015

Całkiem przyzwoita reedycja dodatku do WFRP 2. Cena to największa wada, bo poprzednie wydanie było niewiele droższe, ale w twardej oprawie i kolorze. Zawartość jak to zbrojownia, trochę wszystkiego. Dobrze, że nie jest to dodatek będący jedynie zbiorem tabelek. Jak ktoś lubi poruszać podczas gry kwestie ekonomiczne to dodatek dla niego lub niej.

6

Mistrzowanie RPG

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 05.11.2015

Jeżeli jesteś nową osobą w papierowych grach fabularnych i chcesz zostać prowadzącym ten poradnik z pewnością ci podpowie jak to osiągnąć. Co więcej podpowie ci czego unikać na początku i co robić dalej, gdy się na czymś zatniesz. Doświadczeni MG mogą odbyć podróż sentymentalną do początków swojego mistrzowania, a jeżeli są dostatecznie otwarci to nawet może uzupełnią swoją wiedzę na temat cudzych stylów gry. Reszcie ta pozycja po prostu się nie spodoba, bo albo burzy ich wizję hobby, albo nie daje im nic nowego.

2

Mecha vs Kaiju

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 05.11.2015

Powiem jedno - Pacific Rim. Podręcznik wygląda jak adaptacja tego filmu na Fate. Niestety to także jego największą wada, bo o ile fajnie jest pograć sobie czymś giga lub przeciwko czemuś giga, to gra nie oferuje nic ponad to. Jakby to była inna mechanika, to jeszcze by to uszło, ale przy brązowej regule można było to rozegrać za pomocą samego Fate Core. Liczyłem na coś ambitniejszego, co pozwoli mi wzbogacić moje sesje Fate. Moja ocena jest podyktowana brakiem widocznych zmian w stosunku do Fate. Sam podręcznik jest bardzo dobrze wydany i zilustrowany. Jeżeli więc szukasz gry o pojedynkach gigantycznych potworów i robotów na mechanice Fate to polecam.

0

Wolsung: Magia Wieku Pary - Starter

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 05.11.2015

Oceniam sam starter, nie grę. Liczyłem, że poprawiono błędy z wydania elektronicznego takie jak odnośniki do nieistniejącej karty postaci na końcu "jazdy próbnej" (sic!). Obramowanie skopiowane z podręcznika i ustawione na zakładce "zasadach gry" co przeczy zawartości. Mapka jedynie Wanadii, gdy w tekście co i rusz są odnośniki do innych kontynentów. Wiele zasad jest tylko zasygnalizowana, bez uproszczenia na potrzeby startera. Rozumiem, że to taka zachęta, ale po co dawać pół strony opisu zasady, której nie można zastosować w Starterze? Myślałem, że przyda mi się jako wprowadzenie nowych graczy lub przynajmniej ściąga dla starych, ale za bardzo nie wiem jak można by wykorzystać ten starter. Może jako wprowadzenie do świata i glosariusz?

0

Komplet Steampunk - Clockwork - Karmelowo-Biały

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 05.11.2015

To mój zestaw steampunkowy, tym razem w odmianie clockpunkowej i od razu jest lepiej. Cyfry są czytelniejsze i bardziej kontrastujące względem tła. Wzór nadal jest trochę przytłaczający, ale nie tak bardzo jak w poprzednim rodzaju kości. Postęp widać także w samym opakowaniu. Teraz kości nie rozsypują się po pudełku, bo są w plastikowej wyprasce. Brakuje mi tylko trochę opowiastki z tyłu pudełka. ;)

0

Fantasy Age Rulebook

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 05.11.2015

Podręcznik wręcz wzorcowo wykonany. Piękna, twarda, lakierowana okładka kryjąca niemal 150 kolorowych stron na kredowym papierze. Bardzo dobrze rozplanowana treść i dobrze dobrane ilustracje. Jedyne co mi się nie podoba to karta postaci, która nie zawiera wielu przydatnych elementów marnotrawiąc miejsce na te mniej przydatne. Od strony treści to wiedziałem czego się spodziewać po internetowym show Wila Wheatona. Mimo to byłem pozytywnie zaskoczony. Zasady szybko się przyswaja i jeszcze szybciej stosuje. Wiele elementów przypomina tradycyjne D&D, ale tylko od tej pozytywnej strony. Jednym słowem, produkt godny polecenia.

3

FATE Freeport Companion

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.10.2014

Podręcznik bardzo przydatny, nawet bez znajomości settingu, jako źródło inspiracji do gry w realiach fantasy na zasadach Fate. Jest krótki i przystępnie napisany. Oprawa nie jest szczególnie zachwycająca, ale też nie przeszkadza. Jest kilka nowych reguł, w tym magii, w stosunku do Fate Core.

1

Mindjammer

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.10.2014

Na razie zachowawczo daję 4, ale system wygląda na kompletny i przede wszystkim grywalny. Mimo sporej objętości wydaje się być napisany przystępnym językiem, bez zbytnich udziwnień mechanicznych w stosunku do Fate Core. Oprawa robi bardzo pozytywne wrażenie i nawet mimo braku koloru widać za co się płaci.

3

FATE Core System

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 03.02.2014

Wbrew pozorom Fate Core nie jest pozbawiony wad. Najbardziej zauważalną jest objętość. Jak na tak prosty mechanizm zasady są tłumaczone dość rozwlekle a i tak nie wszystko zostaje wyjaśnione. Większość problemów rozwiązują pozostałe podręczniki z linii Fate, ale to dodatkowa wiedza do przyswojenia. Mimo wszystko jest to jeden z najlepszych systemów prawie uniwersalnych.

13

Władca Areny

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 03.02.2014

Kupiłem bo była promocja i nie żałuję. Gra, mimo przeciętnej jakości elementów, prezentuje się nadzwyczaj bogato. Tematyka niezbyt oryginalna a użycie mechanizmów znanych z RPG mogło być ryzykowne. Mogło, ale nie było. Wbrew obawom instrukcja czytelna i zrozumiała. Moim zdaniem to dobry "symulator" walki. Godny następca i zastępca Potyczki. Liczyłem, że elementy gry posłużą mi do innych celów, ale teraz widzę w tym większy potencjał. Aż prosi się o dodatek z magią.

1

idee fixe

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.11.2013

No tak, to dla mnie ideał. Czekałem długo , ale się doczekałem polskiego cyberpunka pełną gębą. Nie ma tu żadnych kompromisów, wszystko przedstawiono tak by grało po naszemu. Jest polityka, religia, teorie spiskowe, inwigilacja, globalizacja, wojna i kombinatorstwo. Cyberpunk, mimo, że wydaje się tylko tłem, wszystko zmienia. Nie lubisz Polski? Wyjedź (w grze) i baw się dobrze poza nią. Świat (prawie cały) stoi otworem. Marzy ci się sesja w klimatach noir lub Ghost in the Shell, nie ma problemu. Gra nie jest jednak tak ponura jakby mogło się wydawać. Często puszcza do nas porozumiewawczo oko w momentach, gdy czujemy, że coś jest nie tak.

6

Charakternik: Magią i Mieczem

Oceniam produkt na: 1 - nie spełnia moich oczekiwań :-(

dodano: 09.07.2012

Gra ładnie wydana. Twarda, częściowo lakierowana okładka i dwie satynowe zakładki. To tyle w kwestii plusów. Reszta to niekończące się pasmo porażek autora na drodze do wprowadzenia jedynie słusznej wizji świata wg Gan Eden. Podręcznik napisany niepoprawną polszczyzną, często zamienia znaczenia słów lub stosuje wtręty anglojęzyczne. Mechanika oparta na kartach jest ujmą dla tego typu mechanik. Charakternik to nieudana próba sprzedania D&D po polsku bez D&D. Reszta do przeczytania w recenzjach i obejrzenia na przykładowych stronach z podręcznika. Jag P.S. Ilustracje na przykładowych stronach i okładce to te lepsze.

3

DC Adventures Hero's Handbook

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.10.2010

Niezwykle rzadko daje najwyższą ocenę. W kategorii RPG do tej pory nigdy. Jednak jest to ocena subiektywna. Jakbym miał być obiektywny to wytknął bym urojoną cenę (to nie wina REBELa, oryginalnie podręcznik z wysyłką kosztuje więcej). Dziwaczny, mały format i tylko 280 stron. Ponadto to nadal jest d20, które nie każdy lubi. Jednak ten podręcznik powalił mnie na kolana już od chwili gdy wydawca ogłosił jego nadejście. Jeżeli więc lubisz uniwersum DC (Batman, Superman, Wonder Woman i reszta Ligi Sprawiedliwych) i masz otwarty umysł (nie bez powodu brak etykietki d20 na okładce, to całkowicie zmodyfikowany i co najważniejsze ulepszony mechanizm gry) DC Adventures jest dla Ciebie.

3

Świat Mroku: Oczyma Duszy

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 16.10.2009

W sumie mogłem wystawić ocenę temu podręcznikowi tuż po kupnie. Jednak teraz gdy ukazał się Wilkołak i Wampir utwierdziłem się w przekonaniu, że Oczyma Duszy to jedyny interesujący mnie podręcznik z nWoD. Jego bardziej wypasieni następcy są nudni, sztampowi. To niewielki dodatek do głównego podręcznika Świata Mroku, lecz potencjał jaki jest w nim ukryty wprost z niego wycieka. Wolę bardziej ludzkie klimaty i personal horror niż nachalne kły i pazury. Polecam tym, którzy nie mogą zdecydować się, którą linie nWoDu zwiedzić. Kiepski podręcznik podstawowy plus ten dodatek powinien wystarczyć by poprowadzić własna wariację współczesnego thrilera lub horroru.

1

Frontiers: Liberty or Death

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 16.10.2009

Nie jestem fanem gier bitewnym i umiarkowanie lubię planszówki. Jednak ta gra przykuła moją uwagę. Po pierwsze nie ma w niej figurek, które trzeba malować. Po drugie praktycznie nie ma w niej planszy. Po trzecie gra jest kompletna i nie trzeba niczego dokupować. Po czwarte na stronie wydawcy jest trochę darmowych dodatków. Po piąte reguły są tak proste a do tego grywalne, że nawet język nie sprawia problemu. Mimo, że powstrzymuje się z dawaniem oceny 5 czemukolwiek to ta gra spełnia wszystkie wymogi na ideał gry. Dla mnie ta gra nie ma istotnych wad choć mogła by być większa, tak z 10 razy (nie, nie jest mała, po prostu dla mnie jest tak dobra). To jedyny karton, który wg mnie jest wart swojej ceny.

1

Vintage Western Playing Cards

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 16.10.2009

Tasowanie tych kart na prawdę boli. Liczyłem na trochę lepszą jakość. Dla osób bardzo lubujących się w klimatach westernu mogą być. Dla osób, które lubią w ogóle karty, są prawie nie do przyjęcia. Kolejny reklamowy gadget.

1

Talisman: Magia i Miecz (druga edycja polska)

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 16.10.2009

Klasyka w nowym wydaniu. Wychowałem się na tej grze więc mam do niej wielki sentyment. Niestety poza przepiękną oprawą nic prawie się nie zmieniło. Grywalność ta sama ale czasy już nie te. Powstało już tyle klonów starej Magii i Miecz, że nowa odsłona powinna być czymś więcej niż tylko reedycją. Mam tylko nadzieję, że młodym graczom się tak gra spodoba.

1

The Chaosium Basic RolePlaying

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 16.10.2009

Wielkie tomiszcze, przez które nie sposób przebrnąć. Myślałem że dobrze znam mechanikę procentową Chaosium, jednak lektura tej księgi pokazała, że się mylę. Do tej pory nie rozumiem wszystkich reguł. Nawet nie wiem po co niektóre są. Basic Roleplaing to mechanika dla twardogłowych, którym niestraszne tony tabel i przeliczników. Samo serce jest proste ale niegrywalne bez całej tej zagmatwanej otoczki. Z tym podręcznikiem można zdziałać wiele ale trzeba mieć dużo energii. Nie znalazłem żadnych odpowiedzi na dręczące mnie pytania, natomiast powstały nowe. Jednak mechanizmy poczytalności w ZC są mniej pokręcone. Ocena byłaby niższa za bełkot mechaniczny wylewający się z 400 stron formatu A4, ale plus za wieloletnią tradycję, objętość i w sumie jakość. Polecam maniakom drobiazgowych mechanik gry. Nie polecam fanom ZC.

2

Kiedy Rozum Śpi

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 16.10.2009

Szczerze, to spodziewałem się czegoś innego. Gra porusza bardzo interesującą mnie tematykę jednak raczej przez pryzmat groteski lub wręcz komedii. Mechanika jest ciekawa ale zbyt udziwniona. Rzucanie wieloma kośćmi mi nie przeszkadza ale dodatkowo w 3 różnych kolorach z czego każdy co innego oznacza jest dla mnie przesadą. Jeden rzut to w sumie kawał opowieści gdyż trzeba dobrze zinterpretować wyniki dla każdego koloru. Przypomina mi to trochę próby nowej mechaniki WFRP 3. W obu wypadkach mam mieszane uczucia. Tak więc gra do mnie przemawia ale nazbyt skomplikowana mechanika i niezbyt poważna tematyka zaniżają moją ocenę. Dobre na jednostrzałówki między sesjami. Taka przekąska przed większym daniem. Jednak ilość pomocniczych rekwizytów trochę uniemożliwia szybką rozgrywkę. Polecam osobom cierpiącym na bezsenność, którym nie straszna karykatura rzeczywistości.

3

Spirit of the Century

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 16.10.2009

Jestem fanem twórczości Johna Wicka. Kiedy sięgnąłem po jego najnowsze dziecko, antytezę D&D - Houses of the Blooded - postanowiłem się przyjrzeć bliżej mechanice, na której zbudowano ten system. Mowa oczywiście o FATE w wersji 3. W Internecie dostępne są darmowe materiały, jednak jako kolekcjoner nie mogłem sobie pozwolić na elektroniczne wydania. Kompletna wersja reguł FATE v3 zawarta jest w tym oto podręczniku. Sam świat gry jest dość ciekawy, to pomieszanie świata pulpowego (początki XX wieku) i gry o superbohaterach. Jednak to nie on jest najważniejszy. jest tylko tłem dla prezentacji mechaniki. Sam setting i wydane zasługiwałoby najwyżej na ocenę 3. Własnie, wydanie. Miękkie 420 stron formatu trochę większego od A5 nie robi wielkiego wrażenia. Jednak podręcznik jest poręczny i czytelnie złożony. Przypomina bardziej jakąś powieść niż RPG ale to nie jest wada. Najlepiej jednak prezentuje się sama mechanika gry. Nie jest ani prosta, ani łatwa do nauczenia. Jest za to inna od tego co prezentuje większość systemów. Jest ciekawa, wręcz intrygująca. W żadnym razie jednak nie jest uniwersalna. Pasuje do wielu rzeczy ale nie do wszystkiego. Polecam szukającym odmiany od zwykłego, szarego i kostkologicznego RPG.

1

Corporation RPG

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 16.10.2009

Bałem się tego podręcznika po pierwszym spojrzeniu na starszą wersję. Wydawał się amatorski i niedopracowany. Po jakimś czasie ukazała się poprawiona i mocno odświeżona edycja. Musze przyznać, że byłem bardzo mocno zaskoczony. Jakość przeciętna. Podręcznik wygląda (bo faktycznie jest) jak wydrukowany z kolorowego PDF. Niestety większość ilustracji utraciła przez to kontrast i jest po prostu czarna. po raz pierwszy jednak przymknąłem oko na tak fatalną oprawę wizualną, choć okładka jest dużo lepsza od poprzedniej edycji. Po przeczytaniu podręcznika mogę stwierdzić, że tak powinien wyglądać nowy Cyberpunk. Nawet bardzo prosta i miejscami kulejąca mechanika nie stwarza większych problemów. Jedyne co różni Corporation o Cyberpunka to granie postaciami po przeciwnej stronie barykady. I to właśnie najbardziej mi się podoba. Cała sieć zależności, intrygi, wewnętrzne wojny, walka o awans i licencjonowanie prawie wszystkiego jest kwintesencją korporacyjnego życia. W Corporation jest wszystko co powinno znaleźć się w Cyberpunku a nawet więcej. Co najciekawsze prawie pominięto wątek sieci i komputerów ale dzięki temu nie jest on głównym problemem gry (vide Cyberpunk i Shadowrun). Polecam każdemu, kto szuka prawdziwie cyberpunkowych klimatów i nie boi ubrudzić sobie przy tym rąk.

1

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 16.10.2009

Kusi mnie by dla równowagi nad 5 ale wystawiam mocne 4. 5 to jednak bardzo subiektywna ocena czegoś prawie idealnego. Klanarchia nie jest dla mnie idealna, nigdy nie była odkąd zacząłem przy niej pracować. Wcześniej nawet mnie nie interesowała. Robiłem wszystko by podczas pracy nad kartą postaci nie czytać niegotowego podręcznika. Udało się i dzięki temu czytałem go niemal jak nowy. Co do tak wysokiej oceny uzasadniam ją PIERWSZYM polskim systemem na światowym poziomie. Mówię o czasach obecnych, gdy oprócz treści liczy się jakość. Mimo drobnych wpadek z korektą oraz zaporowej ceny nie widzę większych mankamentów. Teraz po ukazaniu się Wolsunga mogę z całą stanowczością stwierdzić, że Klanarchia jest najlepiej wydanym polskim podręcznikiem RPG. Plasuje się gdzieś miedzy WFRP 2 a Dark Heresy zarówno pod względem wydania jak i klimatu. Niejednoznaczność świata, dobrze znana fanom WoDu, to pewien kompromis. Jedni lubią poukładany i szczegółowy świat rodem z WFRP inni wspomnianą niejednoznaczność z WoDu. Ja skłaniam się do tego drugiego choć wolę świat WFRP od WoDu. Taki ze mnie zimny drań. Na koniec zostawiłem sobie ocenę warstwy wizualnej. Jestem jednym z niewielu którym bardzo podoba się okładka i ogólna kolorystyka. Można by rzec, że tak powinien wyglądać WFRP 2 lub "święty" Monastyr. Ilustracje wewnątrz podręcznika stoją na różnym poziomie ale ogólnie są klimatyczne. Stylistyka fetish-fantasy może wydawać się dziwna ale w sumie to tylko mocniej zarysowany zwykłe fantasy w którym półnadzy herosi hasali odziani tylko w metalowe naramienniki z kolcami. Odniosłem jednak wrażenie, że niektórzy oceniają stylistykę podług realizmu. Niestety realizm a filmowość to dwie różne rzeczy. Ja wolę filmowość i podręcznik jako zamknięta całość do mnie przemawia. Mały wtręt na koniec. Jestem fanem steampunka ale w starciu Klanarchia kontra Wolsung wygrywa przez nokaut techniczny Klanarchia.

2

Desolation

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 20.09.2008

Mimo że jestem po pierwszym czytaniu spróbuję co nieco powiedzieć o tym produkcie. Po pierwsze trochę żółci. Jeżeli kupujący zna Earthdawn'a może się rozczarować kupnem kolejnego bardzo podobnego podręcznika. Światy są dość podobne do siebie, sama rozgrywka też jest podobnie zbudowana. Na szczęście są i pozytywne różnice. Po pierwsze nietypowa mechanika ras a także odwrócenie ich kanonicznych ról. Świat jest bardziej zniszczony i przez to mniej heroiczny ale niestety i mniej straszny (są nawet Horrory lecz jakoś bym ich nie porównywał do ZC tak jak to zrobiono z tymi z Earthdawn'a). Po prostu świat jest jakoś bardziej zwyczajny. Podoba mi się różnorodność tradycji magicznych lecz już ich zróżnicowanie jest gorzej rozwiązane. Sam system magii jest otwarty ale sprawia przez to wrażenie niedopracowanego. Czuję się jakby ktoś zamieścił tam hasło: "Magia - zrób to sam", które nie zawsze wychodzi grom na dobre. Co mnie naprawdę powaliło to system wiary i czerpania z niej korzyści. Mowa o syndromie tzw. "magii kapłańskiej", którego tu brak. Są rozmaite typowo fantastyczne religie i są ich kapłani lecz nie ma dla nich czarów. Jak to możliwe? Zamiast mieszać magie do spraw boskich postanowiono załatwić to Talentami (niestety i to przypomina trochę ED choć mechanicznie bardziej Atuty z D&D). I tak jak chcemy zagrać gorliwym kapłanem (czy innym fanatykiem) warto byłoby się uzbroić w Talent, Prawdziwa Wiara. Pozwala ona na manipulowanie pulą zdobywanych punktów Stylu (coś jak karma w innych grach, dodatkowa nagroda poza PDkami). O ile zwykły śmiertelnik nie zważający na swych bogów może przejadać punkty Stylu do rzeczy przyziemnych to bardziej zatroskany wolą bogów wyznawca może o wiele więcej z nimi uczynić. Wiec wreszcie opłaca się w coś wierzyć. Oczywiście nie muszę wspominać, że punkty Stylu to raczej łaska a nie pewna nagroda. Na koniec ocena samego wydania. Jeżeli miałbym określić je jednym słowem to bym powiedział, że jest schludne. Okładka twarda, lakierowana z dość klimatycznym obrazkiem. Strony i wkładka z archetypami kolorowe. Reszta ilustracji niestety jednokolorowa i raczej średniej jakości. O dziwo prosta karta nie razi swym nowoczesnym wyglądem. Powiedziałbym że jest dobrze przemyślana. Wiec czemu oceniam ten produkt na 3? Po pierwsze nie zacząłbym przygody z postapokalipsą w fantasy z tym podręcznikiem. Za mało jest tu elementów charakterystycznych a za dużo zapożyczonych. Tylko jeden dobry pomysł mechaniczny. Nie mniej polecam go każdemu znudzonemu kanonem by zobaczyć jak można bawić się trochę inaczej (nie powinien doznać wstrząsu).

2

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.09.2008

Uszkodzenie o wiele poważniejsze niż widać to na zdjęciu. Zagięciu uległa nie tylko sama okładka (tylna też) ale i wszystkie strony i wkładki. Tu się należy duży minus za tak małą obniżkę (sugerowaną nie rzeczywistą ;) ). Wady nie da się już skorygować. Sam podręcznik to kwintesencja westernu. Nie ma tu magii i grozy jak w Deadlands. W sumie jakbym miał A&E porównać do innej gry to byłyby to Dzikie Pola pierwsza edycja. Jest napisany z nie mniejszą pasją i kolorytem. Dałbym najwyższa ocenę dla zdobywcy tegorocznego Originsa ale najwyższą ocenę trzymam na specjalną okazję. PS. Ktoś ważył ten podręcznik? Jest diabelnie ciężki. Grube okładki i kredowy papier robią swoje.

1

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.09.2008

Co do uszkodzenia to jest ono na szczęście innej niż opisywana natury. Z oceną samego produktu się wahałem. Jeżeli ktoś lubi mroczną stronę robotyki to jest to podręcznik godny polecenia. Dla kogoś szukającego Mitów w przyszłości trochę, mniej. Na pewno fajna jest mechanika, inna od typowej Chaosium. Na uznanie zasługują świetne ilustracje i wreszcie kolorowe istoty z Mitów. Sam świat jest trochę przesadzony w japońskim stylu. Dla jednych będzie to wada dla innych zaleta.

1

Graj Twardo

dodano: 31.07.2008

Kupiłem tą książkę nie jako faktyczny poradnik a jako dobre czytadło i nie zawiodłem się. Bardzo lubię teksty Johna Wicka więc tym bardziej jestem zadowolony z zakupu. Sam autor podchodzi do działa raczej jako do zapisu swojej historii a nie jako poradnika. Jak czytam niektóre opinie na temat tej książki to się zastanawiam czy osoby je piszące w ogóle ją przeczytały? Na minus cena. Mimo wszystko mogłaby być niższa choć mieści się w granicach rozsądku.

2

Kostka Rubika 3x3x3 Hex

dodano: 31.07.2008

Kupiłem kostkę na prezent więc o jakości przekonam się dopiero w momencie obdarowania. Jednak mogę powiedzieć, że wygląda solidniej niż moja pierwsza kostka. Mam tylko nadzieję, że sprawy mnóstwo frajdy. Wstyd się przyznać ale nigdy nie udało mi się złożyć kostki.

1

The Alpha Omega Core Rulebook

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 26.06.2008

No można powiedzieć, że jestem wreszcie gotów skomentować ten produkt. Na plus: + duuużo świeżości + ciekawy świat wojny Niebiańsko-Piekielnej w niecodziennym ujęciu + ewolucja postaci graczy (dosłownie) + mnogość opcji + piękna oprawa graficzna, miejscami wręcz artystyczna + specjalne niezbalansowanie postaci miedzy sobą (są rasy lepsze i gorsze) + nawet ciekawa mechanika (podobna do tej z Earthdawna ale lepiej zbalansowana) + otwarta magia (brak wyraźnych granic) + piękna acz jeszcze nie dokończona strona www systemu + fajnie wykonany rozdział ze sprzętem, bronią i pojazdami Na minus: - brak bestiariusza (co gorsze, nie zapowiada się na dodatki) - niekiedy słabe grafiki (niestety głownie postaci) - zbyt dokładna mechanika ogólna (mnóstwo modyfikatorów i tabel) - słabo opisana mechanika magii (co jest dysproporcją do reszty mechaniki) - typowa acz 4-stronicowa karta postaci (same tabelki) - nietypowe numerowanie stron i brak indeksu Podsumowując. System nie dla każdego i to pod wieloma względami. Oryginalna ale i przekombinowana, drobiazgowa mechanika. Tak samo świat - dużo wszystkiego, mało konkretów.

1

Kość matowa 6 Ścian - 19mm - Bez Symboli - Czarny

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 30.05.2008

Zamówiłem czarne i białe wiec większy komentarz znajduje się przy białych. Co do samych czarnych to powiem tylko, że zasługują na dodatkowy lekki minusik w stosunku do białych. Bardziej widać na nich kurz i są troszkę mniejsze (tylko w większej ilości to widać). Wykonany przeze mnie wzór kolorowy dobrze wygląda na czarnej kości wiec jestem zadowolony.

2

Kość 6 Ścian - 19 mm - Bez Symboli - Biały

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 30.05.2008

No i mam swoje kosteczki. Dobre do samodzielnego projektowania wzorów i nietypowych oznaczeń. Pierwsza kość już zrobiona, czeka mnie jeszcze praca z 3. Co do wykonania samej kości to średnią ocenę wystawiam za: - drobne niedoskonałości (można przeżyć) - kurz (niektóre wyglądają jakby leżakowały z rok) Niby nie są to jakieś szczególne wady ale kość nie jest jakimś cudownym tworem i raczej efekt zależy do czego jej się użyje. Nie mniej są i zalety: - dobrze wyważone i ciężkie - równe w granicach tolerancji - nie za duże i nie za małe Zapomnieć należy tylko o rzucaniu większa ilością.

1

Dark Heresy 1st Edition

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 04.02.2008

Nie mogę powiedzieć, że to ideał, bo dawkuję sobie przyjemność. Nie mogę powiedzieć, że czekałem na ten podręcznik od lat, bo WH40K zaczął mnie interesować stosunkowo niedawno. Jedyne co powiem to, to że na razie nie widziałem żadnego lepszego podręcznika. Na razie. Bądźcie pewni, że dłuższą recenzję zamieszczę po lekturze.

1

Naszyjnik Tekno Old Silver

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 04.02.2008

Generalnie nie lubię gadżetów a tym bardziej "tandetnych wisiorków". Jednak uwielbiam RPG, kości no i pasował mi ten wzór. Teraz mam taki swoisty amulet.

1

ULTRA-PRO Deck Protector - SILVER 100

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 04.02.2008

Uzupełnienie zapasów. Tanie, dobre, jedyne jakie używam. Co do problemów ze sklejaniem - nie zauważyłem. Polecam.

1

Zew Cthulhu 5.1

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.12.2007

Co to? Kto to? Czyżby zapomniane w magazynie egzemplarze? Wiem że się skończyła edycja 5.5 ale prędzej liczyłbym na wydanie edycji 6.0 niż to. Miałem okazję czytać zarówno edycję 5.1 i 5.5. Wybrałem 5.5 jako aktualniejszą i poprawioną ale koneserom polecam. Są tu materiały które wycięto z wersji poprawionej. Grać sie też da choć przydałoby sie coś nowszego.

2

Świat Mroku

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.12.2007

Wyczekiwałem tego podręcznika długo i nie chodzi mi wcale o ostatnie dwa miesiące. Czekałem tak długo, że nie wiem czy chęć na zagłębienie się w niego mi nie minęła. Od razu uprzedzam optymistów co do ceny dalszych podręczników. Aby ceny były choć zbliżone do granicy 50 PLN ten podręcznik musiałby wyczerpać dwa albo i więcej nakładów. Powód niskiej ceny tego podręcznika jest prosty, podręcznik jest podstawką i ma o 100 stron mniej w porównaniu do reszty. Grać się da i co najważniejsze jest odpowiedni klimat z pogranicza ZC, Archiwum X oraz Kultu. jednak na potencjale sie kończy. Da sie odczuć luki zapełniane kolejnymi systemami. Ten podręcznik oferuje nam zabawę z zawiązanymi oczami. Wiemy, że poza nim coś jest i jest to o wiele wspanialsze ale i tak by sie pobawić musimy udawać, że nic nie wiemy i nic nie widzimy. To jak dawanie opakowania zamiast cukierka. Wszystko byłoby w porządku gdyby tak usilnie nie próbowano nam wcisnąć, że "tam jest coś jeszcze". Wiem, że to jedna z metod "zachęcenia" do dalszych zakupów ale przeraża mnie fakt wyczekiwania Wampira, Wilkołaka czy Maga. Czemu ten podręcznik nie może być im równoważny? Dodatkowo, jak to zauważył mój kolega podręcznik lekko pachnie D&D. Układ, sformułowania (niby ten sam wydawca). Ale polubiłem D&D (zgroza) to i polubię nWoD. :D

2

Neuroshima 1.5 (oprawa twarda)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.12.2007

Ponieważ posiadam pierwszą edycję Neuro to długo nie mogłem zdecydować sie na wersję poprawioną. Skłoniły mnie do tego twarda oprawa i bonus w postaci płyty oraz w miarę nie wygórowana cena. Ocenia systemu jak i samego sklepu jest bezcelowa. W obu wypadkach każdy już ma wyrobione zdanie. Ja chciałem skupić sie na ocenie płyty. Szczerze, rozczarowuje. Płyta przypomina promocyjną reklamówkę (która zapewne jest). Mało konkretów dużo upuszczonej śliny. Najciekawiej prezentują sie tapety i fragmenty dodatków. No jeszcze arty z GP. Reszta czyli karty postaci i 6 dodatków autorskich nie porywają. Innymi słowy mięcha na tej płycie mało. Czy już nikt nie wspiera NS? Nie ma już młodych zapaleńców tworzących kolejne modyfikacje? Konkludując płyta jest tym co napisano i niczym więcej. Może podam tylko z pamięci spis tych fanowskich dodatków: - Wieści z frontu 1 - Prawda jest tylko jedna (+ jakaś starsza wersja) - Mapy NS (coś raczej w stylu zahaczek na przygody) - Junk Ship Yard (dodatek do dodatku Piraci) - Hi-Tech (ponad 150 stron gadgetów) - Kryptonim Valhalla Nazw nie jestem pewien bo z pamięci.

2

ULTRA-PRO Deck Protector - SILVER 100

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.12.2007

Nie widzę żadnych wad. Tanie, solidne, dużo. Czego więcej chcieć? Może tylko większej ilości :) Kupiłem na próbę do bardzo zniszczonych kart. Teraz wiem, że się opłacało i przy najbliższym zamówieniu dorzucę z 2, 3 opakowania.

1

Iliad

dodano: 10.05.2007

Z tego co wyczytałem to ta gra jest niemalże identyczna. I teraz tylko pytanie kto tu kogo podpatrzył. Nie mniej jak na moje oko to i tak zagraniczny produkt będzie lepszy (może nie graficznie ale pewnie lepiej zbalansowany). Nie mniej cena trochę przytyka szczególnie, że nie wiadomo co w pudełku jest.

1

Fury of Dracula

dodano: 10.05.2007

Ktoś pytał się o to jak się ma ta gra do polskiego Wampira? Powiem tak, wiem czemu Sfera splajtowała. Taki plagiat nawet im by nie uszedł. Nie słyszałem by mieli na tę grę licencję nie mniej bardzo im dziękuję za polską wersję Fury of Dracula. Jeżeli jeszcze ktoś nie połapał się, że te dwie gry to praktycznie to samo (nie licząc jakości wykonania oraz poprawek i nowości) to potwierdzam ,to jest niemal to samo. Nawet instrukcje niema do siebie pasują. No oczywiście Fury of Dracula jest grą o wiele lepiej wykonaną (i przez to 10 razy droższą), lepiej zbalansowaną i nowszą. Inaczej mówiąc, jeżeli masz Wampira to kup FoD jako ładniejszą wersję, jeżeli nie masz to i tak kup bo to bardzo dobra gra. Wszystkim innym polecam rozejrzeć się za Chińczykiem, Warcabami lub ewentualnie Szachami. A teraz moje odczucia. Wampir (pospołu z Magicznym Mieczem) zapoczątkowały moją życiową pasję i wielkie zainteresowanie fantastyką. Gdyby nie to nie wiedziałbym nawet co to REBEL nigdy tu nie zaglądając. No oczywiście było to jakieś 15 lub więcej lat temu ale takie rzeczy się pamięta. Więc tą grę musiałem po prostu z czystego sentymentu mieć. A ponieważ jest świetna to teraz szukam ofiar, które będą chciały zagrać i ostrzę sobie ząbki na następne produkty Fantasy Flight Games. A teraz moja obowiązkowa łyżka dziegciu. Do gry zastrzeżeń nie mam ale mam zastrzeżenia co do przesyłki. Pudełko został z jednego boki przygniecione i otarte na rogu przez co nie jest idealne. Ja przeżyje ale to dla mnie pierwsza wpadka REBELa lub innego dostawcy (możliwe że i samego wydawnictwa. Uszkodzenie mimo że nie kole mej duszy tylko trochę oczy) wygląda na typowe dla magazynowego przetrzymywania w ścisku i na pewno nie mogło być udziałem przewoźnika (np. Poczty) gdyż wtedy ślady byłyby także na pokrywie pudełka. No ale mniejsza o szczegóły. Teraz wiem, że zamawiając produkty zagraniczne muszę przymykać na nie oko. I tak nie zrezygnuję ale informuję tylko tych co sądzą, że takie rzeczy nie powinny się zdarzać i należy od razu zwracać zamówiony towar (oczywiście można ale po co?)

1

Władcy losu

dodano: 22.02.2007

Na razie "gra" mi się podoba. Nie rozumiem jednak zarzutów jednej z recenzji jaką przeczytałem na necie. Ponoć gra bardziej nadaje się na materiał na karciankę ze względu na swoją mechanikę niż na grę Nowej Fali. Ja się nie zgodzę bo to że ktoś zrobił mechanikę pasującą do miodnego tematu nie jest bynajmniej czymś złym. Czemu boicie się słowa mechanika i kostka? Dodatkowym atutem tej gry jest możliwość połączenia jej z wieloma innymi. Można dzięki niej np odegrać podwójną sesje z tymi samymi graczami ale w innych rolach (bohaterów i tkaczy). Jedyna wada jaką znajduję to taka, że miałem kiedyś podobny pomysł. Oceniać wykonania nie będę bo za 20 PLN, gdybym nie był RPGraczem, nie kupiłbym tego nigdy. Szkoda że ruch Nowej Fali się zatrzymał.

1

Smocza Lanca - Opis Świata (Dragonlance)

dodano: 21.02.2007

Jestem nieco rozczarowany. Mimo, że jakością wykonania nie odbiega od znakomitego standardu linii produktów spod znaku D&D to zawartość rozczarowuje. Świat jest rzeczywiście zbyt przesłodzony ale doił mnie sam układ podręcznika. Rozdziały są naprawdę nierozgraniczone i by się połapać że się jest już w innym to albo trzeba cały czas czytać ich tytuły na dole strony albo wypatrzeć niczym nie wyróżnione tytuły (oryginalne np. "Rozdział Pierwszy") na pierwszych stronach rozdziałów. Czcionka użyta do tytułowania akapitów jest ładna lecz kolor zielony wygląda mało profesjonalnie. Użyto także tam znaków liści dostępnych jako font, który w ogóle do niczego nie pasuje i razi swoją prostotą. Za wygląd wewnętrzny podręcznik dostaje 2+ bo nie trzyma się nawet standardu czarno-białych i miękko-okładkowych dodatków. Zawartość jest nieco chaotyczna m.in. przez brak wyróżnionych rozdziałów. Chaos pogłębia także połączenie w niektórych rozdziałach paru do tej pory rozłącznych tematów jak choćby rasy i klasy. Ogólnie by się czegoś dowiedzieć musiałem albo przeczytać wszystko po kolei albo często zaglądać do spisu. Sam świat mnie zainteresował bo jest jednym z najstarszych do D&D jednak muszę jeszcze się przez niego przebić bym przestał śmiać się np. ze Smokowców. Polecam tym, którzy nie znają Smoczej Lancy a chcą poznać i chyba nikomu więcej. Moja ocena ogólna jest na 3+ i to tylko z sympatii.

5

D&D Księga Potworów 3.5

dodano: 19.01.2007

Reedycja z poprawkami. Tylko to mi się nasuwa. Jest mnustwo nowych (starych) stworków ale jakoś mnie to nie rusza. Ten podręcznik nie zdał mojego testu na dobry besiariusz fantasy a liczyłem że tak będzie. Wszystko jest lepiej ale nadal nie ma Feniksa. Nie żebym za nim przepadał ale czamu go tam nie ma tego nie rozumiem. To oczywiście żarty. Prawda jest taka, że to jest tylko poprawiona i wzbogacona o nowe statsy bestiariusz i aż poprawiony i wzbogacony. Nic więcej nie można spodziewać się po tym dziele choć nadal sądze, że winno być więcej reguł o potworkach jak choćby Klasy specjalnie dla nich. Dzięki temu nie musieli by pisać samica, przywódca stada czy jakiś wiekszy lub mniejszy. Owszem, część może mieć normalne klasy bohaterów ale jednak chciałoby się pograc z kimś specjalnym. NIe byłoby wtedy tych durnych schematów, których zasady a raczej zasadności działania nadal nie pojmuję. Wiem o co w tym wszystkim chodziło twórcom ale nadal nie wiem po kiego grzyba to tak napaćkali. Nie wiem czy ktoś z was liczył te stworki (ja się przyznam, że nie) ale wcześniej reklamowano 3 edycję z ponad 500 stworami a ta z ponad 200. A ja myślałem że ich przybyło. Widać razem za nową półedychją zmieniła się matematyka. Wiem że wcześniej liczono każde smocze jajo z osobna a teraz już nie ale to i tak zastanawiające jakto niby niezmienna nauka scisła zmienia się w świecie RPG. No i znowu mało o samej KP a dużo lania wody. Powtórzę tylko jedno. To że na coś narzekam nie znaczy że tego nie polecam gdyż bym tego wogóle nie kupował. To jest jeden z lepszych systemów a KP jest najlepszym bestiariuszem.

1

D&D Przewodnik Mistrza Podziemi 3.5

dodano: 19.01.2007

Cóż rzec o tej edycji PMP? Chyba tylko to, że jest większa lepsza i fajniejsza. Rozbroiła mnie mapka a raczej plan dodany na koncu. Nie żebym był jakiś zniesmaczony ale fajny bezsensowny dodatek. Na szczęście wliczony w koszty. To już dawno mozna było sobie pościągać dowolne plany a nawet segmenty z netu. No dobra ale nie samymi mapkami człowiek żyje. Środek jest dziwny. Pierwsze co się rzuca w oczy to poprzestawianie rozdziałów i ich ponowna redakcja. To jest na plus bo wcześniej było to także znośne ale trąciło lekko nonsensem. Druga rzecz to dodatkowy stuff w postaci "dodatków" zgadzam się, że jest to wszystko w dodatkach jak i także zgadzam się że lepiej mieć wszystko pod ręką. Jednak nie podobają mi się ogólne praktyki upychania starych materiałów pod nową nazwą i wciiskania tego od początku. Jednak póki co to tyczy się marginalnie dnd a bardziej WFRP 2 o którym tu nie wypada mówić. CO jednak jest naprawdę nowego. Yyyy... chyba nic (nie liczę poprawek i dojaśniania niewyjaśnionego). Są oczywiście nowe prestiżklasy jednak jak na podręcznik do uniwersałki zabrakó w nim klas innych niż do dnd a nawet do FR. Nie mogli dać jakiejś klasy steamowej? Albo bardziej pierwotnej? Poprostu innej. Nie mniej jest to tylko próba ukazania różnorodności. Nadal także nie doczekałem się podras. CZy ja naprawdę muszę kupować wszystkie te bzdurne settingi by mieć jakiegoś gnoma spod góry i elfa z dziury? Na szczęscie je wszystkie mam ale co bym zrobił gdybym nie miał? I tu powraca pytanie o sens takiech podręczników dla mechaników. Tak naprawde to tak obszerna instrukcja jak wbijać gwoździe za pomocą k20. Nie mniej dla mnie ma to sens bo żeby wytmysleć własną mechanikę trzeba nieco więcej oleju w głowie niż co to niektórzy światotwórcy. jak to powiadają "dobra mechanika nigdy nie jest zła". A jednak ludzie się czepiają, nie wiem czemu. Na koniec wam tylko powiem czego nie lubię w d20. POZIOMÓW. Są one poprostu koszmarnym rozwiązaniem choć zapewne ułatwiającym opisanie świata (napewno nie realnego) za pomoca cyferek. Nie mniej jak skończę moją wersje bezpoziomowej konwersji d20 dopiero w to bede mógł zagrać jako gracz. Coś mało było o samym PMP.

1

d20 Modern Gra Fabularna

dodano: 19.01.2007

Wiecie, zaskoczyła mnie polska edycja Moderna. I to całkiem pozytywnie. W myśl powiedzenia "co człowiek niedosłyszy to sobie domyśli" nie zrozumiałem paru istotnych zmian w stosunku do tradycyjnego d20. Pomine może milczeniem brak zmian w walce (poza strzelecką i pojazdów) i paru potworkach w stylu zmiany nazw na jeszcze mniej fortunne. Powiem jednak, że nie jest to jak sadziłem skrót d20 a napisana od nowa mechanika. Jest ona tak dobrze wywarzona, że bez większych zmian poprowadzić się da prawie wszystko tyczące się mniej lub bardziej naszego świata. Na pozytyw zaliczam także skrót zasad magii i psioniki zerżniety niemal całkowicie z innych podręczników ale i także odrobinę przystosowany. Podobało mi sie rzucanie czarów ze zwojów przez Okultyste bo już widziałem sesyjkę do ZC na tej mechanice. Nawet Buffy nie była by samotna grając w Moderna. Boli mnie trochę że moja ukochan Psionika nadal wyglada jak uboga krewna heroicznej magii dnd ale może to nie wina samego Moderna a tylko ogólnego pogladu na tę sprawę twórców. Brakowało mi także tego co znalałzem w Grimm & Gritty czyli urealnienia mechaniki jednak zasada olbrzymich obrażeń (choć dziwne to brzmi) napewno wyjdzie grze na dobre. A i jeszcze jedno. Po proponowanych Klasach podstawowych i zaawansowanych zauwazyłem, że trudno zrobić postać typowego wojownika czy nawet uczonego gdyż jakoś układ Klas nawet tego nie sugeruje. Dosyć tej blablanini. Mało wymieniłaem plusów bo nadal nie moge się nadziwić temu systemowi. Nie wiem czemu ludzie go nie chwytają? A może to przez to że to tylko mechanika? Wychodzi jednak na to, że dzieciaki wolą teraz grać w ksiązki fabularne z bogatymi opisami każdego zakamarka, ze szczegółową biografią bohaterów, niż samemu pomyśleć nad fabułą a wykozystać walory mechaniki. Nie jestem turlaczem ale jak widzę jak ktoś psuję machanikę tylko dlatego że ona go nie obchodzi to mniekrew zalewa (to do autorów systemów). Jak coś tworzycie to albo napiszcze co tworzycie (np. tylko świat) albo dajcie sobie spokój.

1

D&D Podręcznik Gracza 3.5

dodano: 22.09.2006

A mówiłem sobie żeby nie kupiwać kampanii i reedycji podręczników bo to strata pieniedzy ale cóż. Kupiłem 3.5 edycje majac w domu prawie wszystko do edycji 3.0. Może to bład bo ani wielkich różnic w PG nie ma ani taż nie jest za tani. Chyba poprostu przesiadę sie na 3.5 i bedę miał z głowy problemy z poprzednią edycją. A teraz parę zalet: - BRAK Czemu? Bo to jest dokładnie to samo co poprzednio z marginalnymi zmianami, które tylko dla fanatyków drobiazgowości coś znaczą (a nawet i nie bo takowym fanatykiem jestem a jakoś nie zauważyłem nic przydatnego). Za to listę wad musze zamieścić: - Karta postaci, czy ktoś robił jej korektę? Nie chce nawet mówić o co dokładnie chodzi ale na starej karcie było mniej widocznych błedów. - wywalenie sporej częsci grafik i danie paru mało znanych i wcale nie ładnych. w poprzedniej edycji dawałem podręcznik jako album ze zdjeciami a tu coś się pogubiło. - jakość druku, niby podobna jednak co druga kartka jest jakby bledsza a strony tytułowe są mniej wyraźne. - Aura. Czy ktos mi może wytłumaczyć co to takiego i po co? Czemu to się znalazło w cechach Kapłana i Paladyna? To pytania retoryczne bo znam odpowiedź lecz wcale jej nie rozumiem. Umieszczono cechę, która ma zastosowanie tylko do jednego czaru i tylko w wypadku jak nasz Kapłan/Paladyn ma pare poziomów więcej niż uzywający czaru co jest bez jakiegokolwiek sensu a takto ma same kłopoty z tego powodu. - bóstwa Grayhawka, po co one komu? Czegoś nie rozumiem, przecież Wizardzi wiedzieli, że ten świat jest skończony a nawet FR już upada więc mieli oficialny świat Eberron. Nie mozna było opisac tylko bóstw rasowych (uniwersalnych)? Przecież sam Grayhawk nie został przeniesiony do 3.5 edycji. To tyle na dzisiaj. Powiem tylko na zakończenie, i tak kocham ten system i nie oddałbym go za żadne skarby więc jeżeli ktoś chce zacząć przygode z D&D niech zacznie od D&D PG 3.5 bo i tak to mu sie opłaci. obiecałem sobie, że nie można od tak sobie mówić że coś jest super lub be i pozostawić tak sobie. Po to sa komentarze by zachecić innych do własnej oceny a jeżeli kotoś chce tylko oddać głos za lub przeciw to lepiej zrobić system oceniania produktów w jakiejś skali (to do ekipy REBELa).

1

D&D Podręcznik Gracza 3.5

dodano: 15.09.2006

Znam obie edycje i prawie wszystkie podręczniki w oryginale jednak nie byłbym kolekcionerem gdybym przegapił polska edycję. Sam jestem ciekaw jakie bedą róznice miedzy obiema polskimi edycjami. Jak tylko otrzymam pczuszkę (nieprędko) zdam obiektywną (jak na fantyka) relację. Mam nadzieje że paczka przetrwa mój głód RPG i nie uszkodze sobie książeczek :D

1

Zapomniane Krainy: Opis świata

dodano: 18.01.2006

Najlepszy podręcznik z linii D&D i d20. To jest czwarty niezbędny podręcznik do gry. Mimo że świat ograny jest nadal o wiele bardziej atrakcyjny dla nowych jak i starych eRPeGowców. W sumie gdyby nie był potrzebny Podręcznik Gracza to był by to samodzielny podręcznik. Tu kolor jest przyjacielem a nie wrogiem tego podręcznika. Tak powinno się prowadzić całą linię d20. To tyle.

1

Monastyr (twarda okładka)

dodano: 18.01.2006

Czas dodać łyżkę dziegciu do tej beczki miodu. System nie jest ani nowatorski ani dobry. Na jego powodzenie złożyło się parę czynników: - czas wydania, przed 7th Sea - początkowa cena miękkiego podręcznika - podobieństwo do Dzikich Pól, Warhammera, 7th Se a nawet Gasnących Słońc czyli dla każdego coś „dobrego” Tak naprawdę jest to średni podręcznik pod względem mechaniki i zaledwie dobry jeżeli chodzi o świat (to już było). Jeżeli ktoś maił styczność z Gemmini to zauważy i tu podobieństwa. O mechanice można powiedzieć tylko tyle, że jest ale do niczego się nie nadaje. Już w Neuroshimie była ona po prostu porażająca a tu przybrała rozmiar epidemii. Sam kupiłem 3k20 do Neuro a jak nabyłem Monastyr to się załamałem. Polecam nowym hardcover z jednego powodu, zaoszczędzą sobie kłopotów a wszystkich innych nakłaniam do zapoznania się z 7th Sea. Tam to i mechanika gra i świat jest na tyle plastyczny, że łatwo da się go przekonwertować na tzw. „dark fantasy”, którym Monastyr na pewno nie jest. Optimum to podstawowe podręczniki do 7th Sea i przygody do Monastyru.

1

D&D Księga Plugawego Mroku

dodano: 18.01.2006

Razem z kolegą, moim MG, spodziewaliśmy się po tym produkcie więcej. Jednak Wizardzi nie potrafią się wczuć w horror. Myśleliśmy że będzie to jakiś substytut ZC i SM. W porównaniu z Krainami Wschodu ten podręcznik wypada blado. Kolor w środku tylko psuje klimat. Jeżeli już to czarno biała grafika (nie w szarościach) i czerwień gdzieniegdzie o wiele lepiej wprowadziła by w klimat. A tak otrzymujemy kolorowe diabełki, demonki i inne robactwo (Belzebub jako ślimak zabija klimat na bank!!!). Jeżeli chodzi o treść to tylko pierwsze rozdziały nadają się do czegoś. Jest jednak wielki plus, teraz to i Podręcznik Psioniki (Psion is the best) wygląda lepiej. Ogólnie rzecz biorąc to d20 jako mechanika nie jest zła ale nikt jeszcze jej dobrze nie wykorzystał.

1

D&D Księga Potworów II

dodano: 18.01.2006

Ta część Księgi Potworów zasługuje na pochwałę za lepszą organizację podręcznika i lepszy opis awansowania potworów, ale to wszystko. Dalej to tylko opisy paru przydatnych potworków (Feniks, Feniks, Feniks i konstrukty) i mnóstwa czegoś dziwnego. Więcej nie powiem bo za bardzo krytycznie podchodzę do RPG i mogą popsuć tylko komuś przyjemność robienia zakupów w REBELu. Mogę dodać tylko, że jeżeli ktoś nie ma pierwszej Księgi to może rozważać wybór pomiędzy nimi.

2

Warhammer FRP - Bestiariusz Starego Świata (miękka oprawa)

dodano: 18.01.2006

Cienizna straszna. Te twarde okładki tylko pogłębiają to wrażenie. Komercja w eRPeGie spowodowałe że zamiast mieć jeden podręcznik ponad 300 stronicowy (podstawka + bestiariusz) za cenę około 100 PLN (powinno być poniżej) mamy dwa dziwolągi nie działające bez siebie na wzajem za 170 PLN (ceny przybliżone). Myślałem że po pierwszej edycji odczepią się od bitewniaka i od AD&D, na których ją wzorowano. Ale nie, musieli pójść dalej i nie dość, że świat jest mniej ciekawy niż dotąd to jeszcze te podziały na podręczniki i podręczniczki. Wiem że to idzie w kasę ale ja czując sentyment do systemu o mało nie wykupiłem wszystkich możliwych dodatków. Jednak teraz posiadam tylko podstawkę i bestiariusz (bestiarjuszek raczej) i to uważam za full dla starego wyjadacza. Nowi niech kupują co chcą szczególnie jeżeli nie mają nic starego. Ja polecam podręcznik pierwszej i drugiej edycji i to powinno wystarczyć na dłuuuuuuuugie wieczory.

0

Legenda Pięciu Kręgów

dodano: 04.01.2006

Świetny eRPeG "tylko" dla miłośników Japonii (i Azji). Kupiłem go już po zakupie 7thSea z nadzieją, że jest conajmniej tak dobry. Jakbym nie miał siudemki to bym pewnie tak pomyślał ale teraz myślę nad połączeniem (bardzo zresztą łatwym) obu systemów. Japonia (i Irlandia) to moje życie ale nie wszystko złoto co się świeci. System jest po prostu dobry i bez zarzutu lecz dopiero po zajżeniu do siudemki widać ile jeszcze można z tego wyciągnąć. Generalnie polecam kupno tego podręcznika (szczególnie w REBELu).

1

Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu

dodano: 04.01.2006

Tak jak w przypadku WFRP2 i tu mamy do czynienia z godnym następcom. Także i w tym przypadku polecam posiadanie obu edycji bo pierwszy podręcznik jest mimo wszystko bardziej klimatyczny (no i ma o wiele ładniejszą kartę). Nawet ta nie do końca udana mechanika k100 tam pasowała. Co do drugiej edycji to muszę powiedzieć, że biorąc ją do ręki nie wygląda jak RPG (cool :D ). Nawet to, że mechanika oparta o k20 wywołuje odruch wymiotny u większości graczy nie kole tak w oczy. Muszę powiedzieć, że przynajmniej jest to kompletna gra godna polecenia początkującym sarmatom.

1

Mag - Wstąpienie

dodano: 04.01.2006

Liczba błędów i niedociągnięć polskiej edycji jest proporcjonalna do miodności tej odsłony Świata Mroku. To taki polski Kult i Matrix w jednym. Jednak polecam najnowszą edycję angielską. Ta jest już przeżytkiem. Tam wszystko jest lepsze ale ma podstawową wadę - brak języka polskiego ;) Kiedy po raz pierwszy spotkałem się z ŚM od razu wiedziałem że chcę zagrać w ten system (spaczenie fantastyczne).

1

Warhammer FRP - Księga Zasad

dodano: 04.01.2006

Mimo że posiadam ten podręcznik od bardzo dawna to aż tyle czasu zajęło mi jego zrecenzowanie. Najpierw minusy: - koszmarna cena, która nie jest tłumaczona przez jakość wydania (to oczywiście nie wina REBELa); - błędy, błędy, błędy, których nie wypleniła nawet errata; - objętość porównywalna z jakimś suplementem a nie z podręcznikiem głównym; Teraz plusy: - jakość wydania; - bardzo poprawiona mechanika gry; - mowy system magii (bo go praktycznie wcale nie było). Oczywiście są to tylko ogólniki i rzeczy zauważane przez każdego lecz chodzi o to, że pczątkujący gracz (i tak nie wieżę żeby ktoś początkujący to kupił) musi sobie kupić prawie wszystkie wychodzące dodatki aby złapać klimat. A starzy wyjadacze - fanatycy (to właśnie oni wykupują całe nakłady WFRP2) kupują to tylko po to aby poprawić swoją ukochaną pierwszą edycję. I tak właśnie radzę, aby posiadać obie edycje to wtedy coś z tego wyjdzie.

1

7th Sea: Przewodnik Mistrza Gry

dodano: 04.01.2006

Jak już wspomniałem przy Przewodniku Gracza system jest świetny. Jeżeli chodzi natomiast o Przewodnik MG jest on ujęty w ciekawy sposób. Ta tajemnica ukryta przed wzrokiem BG i ten klimat potęgi MG decydują o charakterze gry. Dodatkowym plusem jest włączenie MG w mechanikę gry za pomocą zręcznych narzędzi. Jedyne co mnie przeraża to te wersje kart postaci. Ten podręcznik, mimo żechwilami trudny do pojęcia, spełnia swoje funkcje almanacha Mistrza Gry. A pomysł z mapami na wewnętrznych stronach okładek obu podręczników jest genialny i nie spotykany dotąd w RPG a szkoda. Momo że system jest bardzo dunamiczny i typowo awanturniczy nie zawachałby się go użyć do rozgrywania kampanii z innych systemów a nawet innych uniwersów gry.

1

7th Sea: Przewodnik Gracza

dodano: 04.01.2006

Wiecie co ten podręcznik jest jak narazie najlepszym jakie mam, a mam prawie wszystko. Jeżeli ktoś lubi takie klimaty to gorąco polecam. A dla maniaków Monastyru mam wiadomość, po porównaniu tych dwu podręczników Monastyr wypada strasznie blado. Jeżeli ktoś woli klimat tzw. "dark fantasy" polecam kupić ten podręcznik i dodatki do Monastyru. O sklepie natomiast nic nie powiem prócz tego że nie spotkałem jeszcze godnego ich przeciwnika pod każdym względem. Tylko trochę szkoda, że nie mają własnego wydawnictwa bo by napewno zatrzęśli tym rynkiem.

1

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Jesteś dobblem harry