Komentarze do produktu: Graj Trikiem

Ignacy Trzewiczek


Berni [ dodano: 22.09.2019 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Ignacy Trzewiczek ma dar snucia lekkich, przyjemnych opowieści. Duże cennych porad, choć są momenty, gdzie myślałem sobie, że o danym zagadnieniu wystarczyło napisać 2 strony zamiast 10. Polecam, przyjemna, lekka lektura.
0
1979tygrys [ dodano: 27.06.2019 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Graj trikiem to kolejny z Almanachów Mistrza Gry. Podręcznik w całości poświęcony jest przygotowaniu sesji RPG. Dla mnie ideał, mimo że prowadzę od ponad 25 lat. Polecam wszystkim Mistrzom Gry początkującym, jako źródło inspiracji, doświadczonym celem odświeżenia. To był ostatni z almanachów jakich mi brakowało w kolekcji.
0
Mistrz Gry
Storm [ dodano: 05.04.2019 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Pozycja zakupiona na prezent dla mistrza gry, spotkała się z dobrą oceną. Nie jest to na pewno coś co musi mieć każdy mistrz gry bo część tekstów rzeczywiście nie jest zbyt nowatorskich więc zgadzam się w tym z przedmówcami.
1
Weteran
jedi_alan [ dodano: 06.02.2017 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Kupiłem, żeby poszerzyć swój warsztat 'mistrzowania'. Jako całość oceniam dobrze, aczkolwiek wiele podobnych rad można znaleźć w sieci inwestując w poszukiwania jedynie swój czas. Dla lubiących papier pozycja przydatna dla innych.. cóż należy sie zastanowic czy warto wydać gotówkę na coś co można przy odrobinie wysiłku znaleźć gdzie indziej.
3
Nocny Marek
Andre [ dodano: 20.10.2016 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Kilka garści sztuczek doświadczonego RPGowca. Opisane triki wymagają nieco przygotowań i z pewnością nie sprawdzą się z każdą grupą, ale jeśli prowadzimy wielu drużynom (np. na konwentach), prędzej czy później będzie okazja wypróbować wszystkie. Zatem do dzieła!
1
Pionier
Marceli_b1 [ dodano: 16.05.2016 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Kupione na prezent. Właściciel chwali. :-)
0
Wielki Brat
Szary [ dodano: 16.07.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Kolejny prześwietny Almanach z serii "Graj ...". Książka jest przepełniona przydatnymi i ciekawymi pomysłami i naprawdę inspiruje. Polecam ją każdemu Mistrzowi Gry. Przeczytałem jednym tchem i przy przygotowywaniu się na każdą sesję zaglądam co rusz.
1
Nocny Marek
Andre [ dodano: 03.07.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Trochę pomysłów na nietypowe sesje. Wymagają odrobiny dodatkowego wysiłku, ale są tego warte.
1
Aggu6412 [ dodano: 31.03.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Ładnie wykonana oprawa oraz dobrze wydana książka. Zawiera wiele ciekawych wskazówek i z przyjemnością się ją czyta. Zawiera wiele humorystycznych tekstów, co dodaje jej uroku i w znacznym stopniu ułatwia przyswojenie zawartych w niej informacji.
2
Exozone [ dodano: 06.02.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Chyba mam po prostu słabość do książek przepełnionych anegdotami i trikami bo ten almanach momentalnie zachwycił mnie podobnie jak wszystkie poprzednie.
2
Pionier
Nloriel [ dodano: 17.12.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Tym razem konkretnie, o przygotowaniu i prowadzeniu sesji. Począwszy od tego, jaki wpływ na grę ma "gdzie i kiedy", przez wykorzystywanie rozmaitych "uatrakcyjniaczy" w rodzaju rekwizytów czy muzyki, aż po handouty. Potem o trickach narracyjnych, dynamice rozgrywki, i jeszcze o tym, jak rozwiązywać kwestie kartograficzne, prowadzić przesłuchania itp.
Rzecz dobrze napisana, czyta się szybko i przyjemnie. Nie ma tu narzucania jedynie słusznego sposobu prowadzenia gry, a jest dużo dobrych pomysłów.
Książka dla początkujących i zaawansowanych, z tym, że początkujący muszą zdawać sobie sprawę, że opisany tu jest raczej "plan maksimum" i nie da się, nie powinno się próbować skorzystać na raz ze wszystkich prezentowanych tu patentów.
3
Łowca
Mactronius [ dodano: 03.12.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Książka o tym jak budować klimat, bardzo dobre spojrzenie, które może otworzyć oczy - mi otworzyła na ten aspekt budowania sesji. Warto przeczytać, jeśli myśli się o prowadzeniu sesji.
5
Elmis66 [ dodano: 25.09.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla ludzi, którzy zamierzają postawić na zbudowanie klimatu na swojej sesji. Porady dotyczące oświetlenia, muzyki i różnych gadżetów z pewnością przypadną mistrzom gry do gustu.
1
AgneS [ dodano: 03.08.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Cudowny podręcznik, idealny nie tylko dla początkujących mistrzów gry, ale i też dla tych, którzy grają parę lat. Super pomysły, ciekawie opowiedziane! Używam większości trików zapisanych w tym podręczniku na sesjach i gracze są zachwyceni!!! W 11 rozdziale, przy tytule "Stary numer" jest nawet opisany mój mistrz gry (taka sława! :D ) Ignacy Trzewiczek odwalił kawał naprawdę dobrej roboty i uważam, że ten podręcznik powinien posiadać KAŻDY mistrz gry! Bardzo gorąco polecam!!
1
Weteran
Creaven [ dodano: 22.07.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Genilalna seria ksiazek czyta sie szybko przyjemnie wraz z duza iloscia wiedzy - polecam goraco
1
Mistrz Gry
Neerg [ dodano: 30.05.2014 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Parę użytecznych porad, nic wielkiego. Dobrze się czyta i jest bardzo motywujące do poprowadzenia dobrej sesji. Poziom nieco wyższy niż reszty podręczników uniwersalnych, ale bez rewelacji. Parę godzin rozmowy z doświadczonym MG będzie bardziej pożyteczne niż kupowanie tego.
2
Weteran
Mad Pablo [ dodano: 09.05.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Pozycja obowiązkowa dla każdego MG. Myślę, że i początkujący i weteran znajdzie tu wiele przydatnych trików aby sprawić, że gracze utracą pewność siebie i wypadną z rutyny. Niektóre opisane pomysły są oczywiste, ale się o nich nie myśli, inne Mnie osobiście zaskoczyły ;)
3
Poliglota
Kryhu [ dodano: 07.05.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Kolejny przydatny Almanach, który warto przeczytać. Mnóstwo fajnych porad, pomysłowych trików i ciekawych sztuczek. Czasem zapominamy o trywialnych rzeczach lub najoczywistszych zagadnieniach, na które Trzewiczek położył nacisk, a tak książka, tak jak i inne almanachy skutecznie wbija je do głowy :)
Bardzo ciekawy rozdział dotyczący światła, wykorzystywania świec i dobierania muzyki na sesję. Polecam.
5
Jan [ dodano: 12.03.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Obowiązkowy tytuł dla początkujących jak i zaawansowanych mistrzów gry - kupa ciekawych, przydatnych i interesujących informacji jak urozmaicić swoja sesję
3
Piotr Gabiński [ dodano: 28.10.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetny poradnik dla początkujących MG.
Dużo fajnych pomysłów i wskazówek pozwalających budować nastrój odpowiedni do systemu.
Gorąco polecam.
3
Mistrz Gry
Jakub [ dodano: 16.09.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Tak jak poprzednie almanachy dla mistrza gry ten też zawiera wiele cennych wskazówek, nowych jak i tych, które wykorzystuje się już nawet nie myśląc o nich szczególnie. Warto mieć i przeczytać, przemyśleć jeszcze raz, czym jeszcze zaskoczyć graczy lub czego dawno się nie wykorzystywało. Rebel bez zarzutów jak zawsze :)
8
Marcin Borowski [ dodano: 18.02.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Produkt jest wspaniałą skarbnicą pomysłów, trików i ciekawych rozwiązań, które można wykorzystać podczas prowadzenia przygód. każdy MG znajdzie tu coś dla siebie. Bardziej doświadczeni MG mogą mieć niedosyt - większość trików zapewne już poznali - ale i tak warto przeczytać tę pozycję. Podobnie jak cała seria "Graj..." książka pomoże spojżeć na rolę MG z nowej perspektywy...

Rebel wzorowy, jak zawsze.
3
Michał Andrzejuk [ dodano: 31.01.2013 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Dobre dla początkujących MG, miejscami nudne dla tych bardziej doświadczonych, więc jeśli jesteś tym drugim, to możesz się rozczarować, gdyż większość "Trików" tu opisanych znasz.
Jeśli jesteś chomikiem i lubisz mieć całą serię jakiegoś produktu to i tak to kupisz :).
3
Mati [ dodano: 20.01.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Interesująca pozycja, bardzo dobrze napisana przez co z przyjemnością się ją czyta. W książce każdy Mistrz gry znajdzie coś dla siebie i może odkryć nowe techniki prowadzenia. Polecam.
2
Tomasz Bochnia [ dodano: 13.12.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Jako MG doceniam ten produkt, choć dla mnie wcześniejsze publikacje z tej serii były bardziej przydatne.
2
Maria Wiśniewska [ dodano: 04.10.2012 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Dobre tricki dla początkujących MG - książeczka raczej cienka, więc stosunek jakości do ceny taki sobie, tym bardziej, że wszystkie te porady można znaleźć za darmo w internecie. Ale jeśli ktoś dopiero zaczyna przygodę z mistrzowaniem i chce mieć wszystko w jednym miejscu, może kupić.
2
Aleksander Krzyżanek [ dodano: 27.07.2012 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
W przypadku tej książki zniesmaczony jestem stosunkiem ceny do ilości tekstu. Książka jest cienka, na niektórych stronach tekstu jest po prostu ledwo co naćkane. Przepraszam, ale 35 zł za taką broszurę to troche za dużo, bo czytania jest w niej na 2 godziny.
Wartość merytoryczna wypada tutaj lepiej, oceniłbym ją na 4. Jest kilka faktycznie fajnych trików, sporo jest też dość popularnych, nie mniej - sam tekst jest okej. Razi tylko trochę sposób wypowiadania się autora, ale to już prywatne odczucie.
Uważam, żę PORTAL powinien wziąć wszystkie książki z cyklu: Graj z..., razem ze Skrótem do R'lyeh i Jesienną gawędą, przeredagować je i wydać w formie jednej, max dwóch osobnych książek w odpowiedniejszej cenie. Bo kupisz taką książkę, przeczytasz ją i chyba pozostaje tylko odsprzedać, bo to nie jest podręcznik, do którego by się co jakiś czas zaglądało.
Ocena: forma 2, treść 4
2
Bartek Gotlibowski [ dodano: 25.06.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Wszystko co napisane jest w podręczniku jest bardzo fajnym pomysłem na urozmaicenie sesji, nie ma tu lania wody, sam konkretny tekst :)
2
Tomasz Bochnia [ dodano: 14.06.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jak dla mnie jest to świetny produkt, który kupiłem solidnością poprzednich "Graj..." i nie zawiodłem się! Doskonały motyw zarówno dla GM, jak i graczy.
2
Mateusz Zięba [ dodano: 18.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Moim zdaniem najlepszy z całej serii. Opisuje fajne, czasem przez wielu MG znane tricki jakich można używać do ubarwnienia swoich sesji RPG. Niektóre odkrywcze, inne banalne. Szybka i łatwa lektura. Polecam zarówno początkującym MG jak i starym wygom.
2
Pionier
Radosław Hubert Kwieciński [ dodano: 19.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Dobry zbiór pomysłów - ale nie rewelacyjny, wyjadacze momentami się znudzą, a początkujący trochę pogubią. Jedno do czego można się przyczepić to sposób pisania, niby połyka się bardzo szybko, ale trudno coś z tego zapamiętać na dłużej. Ot, taka pozycja do ciągłego kartkowania.
2
tomasz [ dodano: 19.03.2012 ]
Zdecydowanie nie polecam tej pozycji. Niewiele w niej treści i przydatnych informacji. Dużo pustego miejsca sprawia, że człowiek zaczyna zastanawiać się czy nie szkoda było papieru na tę książkę.
Książkę miałem okazję przeczytać, na szczęście jej nie kupiłem by pieniądze poszłyby w błoto. Nie wiem czym tak się zachwycają przedmówcy.
Prawdę mówiąc (i szczerze mówiąc) pseudo porady tu zawarte nie wnoszą praktycznie nic do rozgrywek.
3
Piotr Pruszyński [ dodano: 18.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jeszcze jeden almanach od Trzewika i spółki.

Cóż, jeśli spodobały Ci się poprzednie, na tym również się nie zawiedziesz, jeśli poprzednie nie przypadły Ci do gustu, ten raczej też tego nie zrobi.

Jeśli chodzi o moją opinię, strzał w dziesiątkę - po raz trzeci zresztą (nie liczę Almanachu Wicka). Cała fura ciekawych pomysłów o wszystkim (mnie najbardziej przydał się rozdział o zbieraniu muzyki na sesje), wszelakie patenty na urozmaicenie sesji, a poza tym po prostu kawał dobrego tekstu. Almanach napisany jest w sposób lekki i przyjazny, a umieszczone gdzieniegdzie żarciki są naturalne. Fajnie się czyta nawet jako gracz.

Zdecydowanie polecam.
2
Mistrz Gry
Rafał Findziński [ dodano: 16.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Podobnie jak i inne książki serii "Graj Trickiem" zawiera zestaw przydatnych porad, czy po prostu artykułów, które na pewno każdemu MG przydadzą się. Nie trzeba ich brać za oczywistą oczywistość. Ale zawsze rozbudują na pewno twój warsztat.
3
Maciej Szydłowski [ dodano: 14.02.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Dobra książka do poczytania i wprowadzenia kilku pomysłów.
2
Paweł Świątek [ dodano: 01.02.2012 ]
Przypuszczalnie i tak to kupisz, kupiłeś przecież poprzednie książki z serii... ;) Zawsze warto, jeśli choć dwie porady, coś poradzą...

REBEL na czas.
1
Jacek [ dodano: 01.02.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Ku mojemu zaskoczeniu książka okazała się ciekawa i sensowna - polecam. Wiadomo, jest trochę lania wody, niektóre porady są raczej klimatyczne niż do faktycznego zastosowania, ale jako całość produkt się broni.
1
Mateusz Żyła [ dodano: 11.01.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Produkt dziś przyszedł :) Bardzo mi się podoba zawiera bardzo istotne informacje z czego bardzo się cieszę
0
Paweł Stein [ dodano: 06.12.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Solidny produkt. Wiele pomysłów i rad. Może i doświadczeni MG uznają produkt za zbędny, bo sami do większości doszli, ale polecam im kupić także. Polecam dla nich ten podręcznik jako przypomnienie. Poczytać przed rozpoczęciem kampanii, aby nie pominąć ważnych szczegółów.
0
Krzysztof Forysiak [ dodano: 03.12.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Zawiera garść dobrych porad i pomysłów na urozmaicenie sesji. Połyka się jednym ciągiem ;)
0
Urszula Kuśnieruk [ dodano: 29.11.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Książka niezła - zarówno dla początkujących MG jak i starych wyjadaczy.
Nowym da masę nowych pomysłów jak urozmaicić sesję a doświadczonym przypomni dawno nieuzywane triki. Zasugeruje jak je wykorzystac barwniej, ciekawiej.

Warto kupić i przeczytać by później zastosować i.. patrzec jak graczom oczy ze zdziwienia rosną, że się ma takie reawlacyjne pomysły na ubarwienie sesji.
0
Salai [ dodano: 19.11.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Mimo iż nie zgadzam się z wieloma zawartymi tu ideami, ta pozycja przypomina o tym o czym często MG zapomina oraz daje motywację do poprawiania wielu rzeczy. Dla każdego MG pozycja obowiązkowa, choćby po to by upewnić się, że robisz to lepiej:)
0
Jakub Michał Mateusz Zapała [ dodano: 20.10.2011 ]
Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby
Z mojego punktu widzenia najgorszy z dotychczasowych almanachów Portalu. Długo się zastanawiałem nad zakupem i teraz żałuję wydanych pieniędzy. Książeczka cienka, rozepchana ramkami na tytuły i pustą przestrzenią. Nudne (również jako lektura ze względu na język), nic nie wnoszące do mojej wiedzy. Czasem wręcz trochę było mi żal autora, że jak co jakiś czas pisze, "tego triku jeszcze na sesji nie widział". Ja widziałem to wszystko, a z tego, czego mi tu brakuje, mógłbym dopisać do tej książeczki jeszcze kilka rozdziałów (może nawet to zrobię, choć nie do Gliwic wyślę). Choć trzeba przyznać, że różnimy się zasadniczo filozofią prowadzenia. Tylko zdaje się, że w tym przypadku powinno to oznaczać, że znam mniej i nie tak złożonych trików.

Almanach ma trzy teksty, które warte są uwagi: zakończenie (zrelacjonowana opowieść Wicka), Kordyjski grot (przedruk artykułu z Gwiezdnego Pirata) oraz wstęp, w którym autor tłumaczy, że ten almanach jest psu na budę. Tu wypada się z nim zgodzić. Jeżeli nie macie internetu ani nie śledzicie angielskich audycji Wicka na YouTubie mogą one usprawiedliwić zakup.

Daję 2 za to że polskie oraz w nagrodę za korektę, która pierwszy raz nie przepuściła żadnych większych błędów (choć "por" to roślina, a dopiero "portki" to gwarowo spodnie). Podsumowując: szkoda pieniędzy. Kupcie sobie za nie pełną grę, może i Portalu (choć na konwentach można zdobyć i większe tytuły za tę cenę).
2
Tomasz K. [ dodano: 22.09.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Ciekawa pozycja... Bez względu na to, czy za lekturę zabierze się "świeżak" czy też stary wyjadacz, każdy znajdzie coś interesującego dla siebie... Jeden więcej, drugi troszkę mniej... Ale suma sumarum książka warta polecenia!
0
Maciej Pryc [ dodano: 31.08.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Kupując ten produkt miałem nadzieje otrzymać obszerną listę sztuczek, które pozwolą urozmaicić mi sesje - nie gotowy przepis, jak udaną sesje poprowadzić. Osobom które mają właśnie takie podejście do omawianej pozycji mogę ją z całego serca polecić.

Książka podzielona jest na rozdziały, w każdym omawiany jest inny element sesji. Co można z niego wyłuskać, jak go udoskonalić, jak nim zaskoczyć. Są metody podstawowe, o których wiedzą niemal wszyscy MG, są bardziej zaawansowane, jest też parę perełek. Książka nie jest gruba i czyta się ją szybko, zawiera jednak mnóstwo porad i nie wierzę, żeby znalazł się jakiś MG który po jej przeczytaniu nie zdecyduje się na zastosowanie choć kilku.

Jak pisałem - książeczkę szybko się czyta, napisana jest bardzo konkretnie. Technika, przykład, technika, przykład. Nie sposób było tego zrobić bardziej przejrzyście. Nie znajdziemy tu też osobistych wtrętów autora, którymi charakteryzowały się poprzednie części cyklu. Same konkrety.

Trzeba pamiętać, żeby nie podchodzić do wszystkich porad bezkrytycznie. To, co sprawdziło się u autorów, niekoniecznie musi sprawdzić się na naszych sesjach - czytając tę książkę można o tym zapomnieć. Jednak pomimo tego, oraz faktu że rozdział o czasie mógłby być bardziej obszerny wystawiam najwyższą ocenę.
1
Paweł Zioło [ dodano: 29.08.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Bardzo dobry almanach dla raczkujących MG. Bardziej obeznani mistrzowie będą mieli fajną lekturę na wieczór, ale nic odkrywczego nie znajdą. Książeczka opowiada głównie o rekwizytach na sesję, które przygotowują jedynie ambitniejsi MG, wiec dla początkujących rady w niej zawarte mogą brzmieć dosyć dziwnie, ale próbujcie, to naprawdę świetne pomysły. Polecam
0
Grażyna Kita [ dodano: 26.08.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Fajnie napisana książka dla każdego, kto chce się dowiedzieć jak urozmaicić rozgrywkę swoim graczom. Na pewno kilka z pomysłów niejeden MG wprowadził do sesji, ale założę się, że każdy znajdzie w tej książce coś co go zaskoczy, czy zmotywuje do stworzenia kolejnej kampanii.

Polecam każdemu Mistrzowi.
0
James Bond
Szymon Brzósko [ dodano: 25.08.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
książka super, przeczytałem prawie jednym tchem , dużo ciekawych propozycji do wykorzystania. naprawde wart mieć.
0
Maciej Duda [ dodano: 17.08.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Bardzo ciekawa książka, która jednak nie spełniła do końca moich oczekiwań. W książce pokazane są sposoby wykorzystania muzyki, gadżetów i innych pomocy przydatnych do wprowadzenia graczy w kreowany przez nas świat. Książka napisana jest tym samym wciągającym językiem, który znamy już z poprzednich części. Niestety to co naprawdę robi wrażenie zajmuje tylko około 60% tego i tak krótkiego wypracowania. Dlatego moim głównym zarzutem jest to jak uboga jest prezentowana nam wiedza.

Czy kupować?
Na pewno tak! Każdy musi mieć jednak świadomość, że nie kupuje opracowania kompletnego, a raczej jego szkic.
0
Adam Kuśmirek [ dodano: 07.08.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Chyba najciekawszy z wydanych dotychczas almanachów. Jak zwykle, książkę bardzo dobrze się czyta, choć - jak wszystkie produkty z serii - jest bardzo krótka. Mimo wszystko oceniam produkt wysoko, bo mimo różnej przydatności zawartych w nim porad (bądź ich "odkrywczości"), bardzo nakręca na grę i zachęca do wymyślania własnych, uatrakcyjniających rozgrywkę rozwiązań.
2
Marcin Jakubek [ dodano: 31.07.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetny Almanach. Pełen wielu ciekawych pomysłów, które pomogą trochę rozruszać sesje. :)

Rebel jak zwykle pełny profesjonalizm. Polecam!
0
Jakub Kopeć [ dodano: 21.07.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Szybka przesyłka. Brak uszkodzeń. Pomocne i hymorystyczne porady. Polecam.
0
Paweł Ciesielski [ dodano: 19.06.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Chyba najlepszy podręcznik z serii "Graj..."! Przypadł mi do gustu i trafił w moje aktualne potrzeby. Większość trików w nim opisanych służy do zbudowania klimatu grozy i tajemniczości a to przecież tygryski lubią najbardziej. Super sprawa, inspiruje do tworzenia i zachęca do grania lepiej niż kiedykolwiek. Polecam każdemu w ciemno!
0
Wojciech Mandes [ dodano: 12.06.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Super książka, wiele przydatnych informacji i pomysłów do wykorzystania podczas sesji
gorąco polecam!
pozdrawiam.
0
Jakub Jaszkin [ dodano: 09.06.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Książeczka jest kolejną cegiełką Almanachów i po raz kolejny przeczytałem ją od początku do końca. Część rzeczy można zignorować bo są oczywiste ale są i perełki. Polecam, bo można w niej znaleźć naprawdę sporo sztuczek. Poza tym lubię styl Trzewika :)
0
Radosław Kiersztyn [ dodano: 02.06.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Graj trikiem jako czwarty tom cyklu zapoczątkowanego przez Graj twardo Johna Wicka bardzo trafnie i ciekawie zwraca naszą (tj. Mistrzów Gry) uwagę na różnego rodzaju triki i zagrywki, dopełniajace sesje. Jest tu sporo na temat roli muzyki podczas sesji RPG, jest wiele o budowie klimatu, jest też wreszcie wiele sposobów, aby zafundować Twoim graczom wiele niesamowitych przeżyć. Jednym słowem: jest to ostatni tom cyklu, bez którego wiedza o prowadzeniu sesji będzie niekompletna. Przykłady z wielu systemów RPG pomagają przełożyć sztuczki wyciągniete z jednej gry na pozostałe. Wiele jest tu naprawdę dobrych pomysłów na temat prowadzenia sesji RPG, które wystarczy przeczytać, a potem stosować do woli wprawiając swoich graczy w zachwyt i podziw, wobec naszej skromnej osoby:)
0
Wojciech Kowalski [ dodano: 18.05.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Wg mnie to chyba najlepszy poradnik z tej serii, tak jak inne skierowany do zaawansowanych graczy. Po przeczytaniu opisu produktu oraz spisu treści książki wydawało mi się, że nic mnie nie zaskoczy. Wręcz przeciwnie! W porównaniu do pozostałych jest w nich chyba najwięcej konkretów, "gotowców". Wcześniejsze poradniki również są świetne. Polecam.
0
Whazkey [ dodano: 17.05.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Fantastyczny zbiór patentów dla MG.
Wydaje mi się że ten tom kierowany jest bardziej w stronę mniej doświadczonych prowadzących, przez co starzy wyjadacze niewiele skorzystają na zakupie almanachu.
0
Łukasz [ dodano: 14.05.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Uważam, że 5 to odpowiednia ocena dla tego produktu
Ze wszystkich poradników z serii, ten uważam za najbardziej użyteczny.
Jeśli ktoś planuje kupić wszystkie 4 almanachy, powinien zacząć właśnie od tego, choć to jest tylko moja opinia. Podczas czytania tego podręcznika i pomysłów w nim zawartych, wielokrotnie wpadałem na własne, modyfikując odpowiednio do moich sesji.
Co do ceny, no mogła by być niższa, zgadzam się z przedmówcą że wszystko można było by upchnąć w jednej książce za niższą cenę. Sama książka jest napisana prostym językiem, dzięki czemu szybko i płynnie się ja czyta.
Jak najbardziej polecam
0
Arkadiusz Michał Kowalczyk [ dodano: 06.05.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Wspaniała lektura! Podręcznik zawiera mnóstwo porad, wskazówek i przykładów sztuczek do wykorzystania podczas prowadzenia sesji w dowolnych systemach, od D&D, przez Cold City, po Neuroshimę. Oryginalność pomysłów powala na kolana - na jak wiele sposobów można wykorzystać zwykłą świeczkę? ;)
0
Artur Słomnicki [ dodano: 05.05.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Świetna książka dla "niedzielnych MG" jak zresztą i pozostałe poradniki z serii (mnie nie przypadł do gustu Wick). Może nawet najlepsza ze wszystkich, bo zawiera wiele pomysłów które poprawiają klimat rozgrywki i tworzą otoczkę sesji co bardzo pomaga jeśli MG nie wyrabia w bardziej podstawowych kwestiach (małe odwrócenie uwagi zawsze się przyda ;P). Jedynym mankamentem jest cena, gdyby całą serię upchnąć w porządnym tomiku pewnie kosztowałaby ze 60zł :].
0
Mateusz Zięba [ dodano: 05.05.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
świetny produkt. Szybko się czyta i zawiera wiele ciekawych trików mistrzowania. Jedna znane przez większość MG a inne całkiem nowatorskie. Drogi MG jeżeli chcesz nieco odświeżyć swoje prowadzenie, polecam. Ukłony dla Rebela za szybką i pewną dostawę. Dziekuje Wam i pozdrawiam.
0
cboot [ dodano: 14.04.2011 ]
Książki z tej serii są ciekawe, choć ma się wrażenie, że są krótkie. Może po części dlatego, że tak lekko i szybko się je czyta. Moim zdaniem bardziej nadają się na jedno zbiorcze kompendium. Dobrze, jakby kiedyś takie wyszło.
0
Weteran
Maciej Jagaciak [ dodano: 13.04.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Ech... choć nietrudno mi wystawić ocenę "Graj trikiem", o tyle już napisanie opinii nie jest tak łatwe. Almanachy to "dzieła otwarte" - ich odbiór zależy od tego, kto je czyta...

1) Początkujący MG - znajdą tu z pewnością całą masę pomysłów na uatrakcyjnienie swojej sesji. Z drugiej strony taki MG może łatwo zostać "zindoktrynowanym" - Trzewik jako MG ma bardzo wyrazisty styl prowadzenia, jak i wizję RPG jako rozrywki - a to przekłada się zarówno na tematykę artykułów, jak i styl pisania. Nie każdemu MG może to pasować, to primo, secundo - mniej doświadczeni mogą zablokować się na inne formy gry. Jednak jeśli podejść do tej pozycji z otwartym umysłem i pamiętać, że nie jest to żadna wykładnia i święta księga - to na pewno cała drużyna dużo na niej skorzysta.

2) MG z dużym stażem, czynni - cóż - pewnie większość z tych sztuczek znają. Przykładowo - korzystanie z muzyki, z gazet czy map nie jest niczym nowym dla kogoś, kto ma 10 lat mistrzowania na karku. Może znajdą tu coś ciekawego dla siebie, ale pewnie te przydatne tricki będzie można policzyć na palcach jednej ręki. Z drugiej strony - almanach jest dość tani, ładnie wydany i fajnie go mieć w kolekcji.

3)MG z dużym stażem, w stanie spoczynku - tu podobnie jak w punkcie 2, ale z jedną różnicą - takie książki przede wszystkim działają pobudzająco ;). Od razu przypominają się czasy, gdy grało się co najmniej raz w tygodniu i człeka aż rwie, żeby znów zacząć tworzyć przygody i wpleść w nie te wszystkie sztuczki trzewikowe! Tak było w moim przypadku i bardzo cieszę się, że kupiłem ten almanach.

Tak więc to się przedstawia w mojej opinii. Kolejne części trylogii zakupię, jak tylko będzie okazja. :)
0
Robert Jakub Rożen [ dodano: 28.03.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetna sprawa! Jak wszystkie Almanachy! Moim zdaniem najlepszy z dotychczasowych. Oczywiście zdarzyło się że na niektóre tricki wpadłem sam, ale było to nieuniknionę. Dzięki tej książce zacząłem znacznie większą uwagę przywiązywać do wystroju i budowy klimatu.
POLECAM!
0
Magister
Jakub Lubiński [ dodano: 17.02.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Zasłużona piąteczka. Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu - "Trzewik" niszczy, miażdży i tratuje po całości. Lekki, przystępny styl i naprawdę mnóstwo pożytecznych rad. Polecam!
0
Nocny Marek
TO89 [ dodano: 14.02.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Ciekawa książka, nawet starzy wyjadacze znajdą tu dla siebie kilka ciekawostek na które nigdy wcześniej nie wpadli. Jak najbardziej polecam.
0
Artur Jan Fijałkowski [ dodano: 08.02.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Książka ciekawa, zawiera dużo przydatnych dla MG informacji, jednak będę tłukł do skutku - 35PLN za taki cieniutki (w sensie ilości stron) zeszycik to za dużo!
0
Marcin Kamiński [ dodano: 03.02.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Czekałem z niecierpliwością na kolejną pozycję w cyklu. Nie zawiodłem się. Polecam, sporo ciekawego materiału.

Rebel jak zwykle - idealnie.
1
Krzysztof Miśko [ dodano: 24.01.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Podręcznik warty swojej ceny. Zapewnia idealną pomoc początkującym MG
0
Seweryn Majkrzak [ dodano: 20.01.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Lubię ten cykl książek Trzewika z paru powodów. Styl jego pisania, jak zawsze jest lekki i bardzo przystępny, książkę czyta się bardzo szybko (może trochę za szybko) i przyjemnie. Rzuciła ona światło na sprawy na sesji, na które poświęcałem jak dotąd mało uwagi, choć o miejscu, wstępach, czy handoutach wiedziałem jak potrafią zdziałać na graczy, tak samo Trzewik pokazuje w tej książce, że inne rzeczy mogą mieć równie ważne znaczenie. To był drugi powód. Książkę bardzo polecam, zakończenie ma wprost świetne :). Wspaniałe zakończenie trylogii. Denerwuje mnie w niej jednak pewna rzecz, mianowicie, księżka dopiero co stała się dostępna do kupienia, a już jest napomknienie o kolejnych częściach.
Rebel jak zawsze bardzo pozytywnie.
0
Filip Wiśniewski [ dodano: 16.01.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Dobre rady, ale jeżeli ktoś prowadzi sesje dla swojej drużyny od dłuższego czasu to i tak prawdopodobnie zna sporo z przedstawionych w podręczniku trików. Książkę jednak polecam - czasem warto sobie odświeżyć pamięć! PS. Rebel jak zwykle spisał się na medal!
0
Michał Urbisz [ dodano: 13.01.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Dostawa jak zwykle na 6

Produkt bardzo dobry. Polecam wszystkim!!!
0
Andrzej Kręt [ dodano: 27.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Kawał dobrej roboty, podobnie jak poprzednie części serii. Prezentowane triki nie we wszystkich grupach się sprawdzą, część to stare numery prezentowane w różnych podręcznikach, inne są dla mnie nowością. Myślę że dla każdego Mistrza Gry ocena tej książki będzie inna. Ja po lekturze znów nabrałem chęci do prowadzenia, i zamierzam wypróbować kilka sztuczek w nowej kampanii.
Tylko czwóreczka, gdyż mimo wszystko oczekiwałem większej ilość dobrych rad.
Pamiętaj - kupując ten Almanach potwierdzasz, że jesteś wariatem ;)
0
Zuzanna Wnuk [ dodano: 27.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Rewelacyjny almanach, podsuwający dużo pomysłów i dodający natchnienia. Dla młodszych, jeszcze nieotrzaskanych mistrzów gry wręcz niezbędnik. Sama się jeszcze do nich zaliczam i myślę, że wiele uwag i rozwiązań zastosuję w prowadzeniu.

Paczka pancerna :) Rebel jak zawsze na 6++
0
Mistrz Gry
Łukasz Witkowski [ dodano: 27.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Rewelacja, nie ma co się rozpisywać - jest to kolejny świetny almanach MG. Polecam !
0
Tomasz Krukowski [ dodano: 25.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Rebel jak zawsze 5/5. Przyjemna obsługa i ten sklep... Ehh. Urocze miejsce. Produkt fantastyczne, dobrze się prezentuje, nieuszkodzony, kilka małych błędów się znalazło ale nie takich żebym się czepiał. Przyjemna lektyra, warta uwagi i pieniędzy. Polecam i czekam na kolejne części :)
0
marcus_rogue [ dodano: 23.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Ten almanach również warto, a nawet trzeba przeczytać. Niektóre pomysły są trudne do zrealizowania, ale zazdroszę graczom którzy przeżyli takie motywy, jakie opisał pan Trzewiczek. Przyznam że pozostałe almanachy bardziej przypadły mi do gustu, ale mimo to nie żałuję ani trochę wydanych pieniędzy. Gorąco polecam.
0
Maciej Jesionowski [ dodano: 15.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Tego jeszcze nie było i tego właśnie oczekiwałem po tym almanachu. Masa porad praktycznych jak ulepszyć sam akt rozgrywania sesji.

Polecam bardzo ale to bardzo mocno!
0
Paweł Węglarz [ dodano: 11.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Kolejną część cyklu gram oceniam bardzo wysoko. Z drugiej strony, ów podręcznik nie przyda się każdemu - niektóre triki jeżeli nie gramy u siebie, czy też w miejscu bardziej publicznym (np. klub, konwent) są nie do wykonania, ale myślę że warto chociaż przeczytać opowieści z sesji Trzewiczka.
0
Cezary Rudnicki [ dodano: 10.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Almanach pierwsza klasa, ale do piątki trochę zabrakło. Przede wszystkim poprzednia część - "Graj fabułą" - mocno wywindowała poziom i kolejnym książkom ciężko będzie do niego doskoczyć. Po drugie: część rozdziałów zawierała mało tricków, które nie narzucają się każdemu - nawet początkującemu - graczowi, np. "Listy", czy "Sceny gadżetowe". Ale inne rozdziały świetnie to rekompensują - niektóre sztuczki z mapami, świecami czy handouty... miodzio! Z resztą... co tu dużo mówić... właśnie wracam z papierniczego, gdzie nabyłem kilkanaście ryz papieru pakowego! :D Kto nie wie po co, niech zajrzy do książki ;)
0
Miejscowy
Iwona Szulgit [ dodano: 10.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Po przeczytaniu ten almach mogę bardziej polecić dla początkujących MG, jednakże znalazłam kilka rzeczy i dla siebie.
Aczkolwiek... dwa zdania zapadną mi chyba w pamięć na długi czas "Mam naturę złomiarza. Zbieram rzeczy" ;)

Napisane przystępnym językiem, czyta się raczej szybko i przyjemnie. Polecam.
1
Marcin Bratek [ dodano: 08.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Kolejny tom almanachu dla MG znów pozytywnie mnie zaskoczył. Spodziewałem się powtarzania mnóstwa powszechnych sztuczek, o których każdy średnio rozgarnięty wie, a tu taka niespodzianka. Każdy MG znajdzie tutaj kilka ciekawych sztuczek, które naprawdę warto zastosować podczas sesji i zaskoczyć graczy!

Dałbym 5, gdyby almanach był trochę bardziej obszerny i zawierał więcej sztuczek. Napisane przyjemnym językiem, łatwo trafia do odbiorcy. Co prawda, dedykowany jest początkującym MG, ale i kilkuletni MG znajdą coś ciekawego dla siebie.

Rebel zwyczajowo sprawił się bez problemów ;)
0
Maciej Szydłowski [ dodano: 08.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Bardzo dobrze się czyta, jednak większość trików w książce wymaga jednak mimo wszystko długich przygotowań, ponadto zadziała tylko w pewnych grupach.
Uważam, że okładka jest najlepiej dobrana z dotychczasowych, jakość i oprawa nie odbiegają od pozostałych tytułów tej serii i trzymają poziom.
0
Maciej Marcinkowski [ dodano: 07.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Podobnie jak wszystkie poprzednie części z serii "Graj..." książkę czyta się gładko i przyjemnie. Jeśli zaś chodzi o treść to szczerze wątpie, żeby bardziej doświadczeni rpgowcy wynieśli z "Graj Trikiem" coś nowego.
Faktem jest jednak, że targetem są raczej początkujący. Dla nich będzie to z pewnością owocna i przydatna lektura. Jednak podczas czytania odniosłem wrażenie, że jest tu wyraźnie mniej informacji tzw. "mięcha" niż w poprzednich tomach. Dlatego radziłbym początkującym wpierw zapoznać się ze wcześniejszymi częściami cyklu, które wg, mnie są bardziej wartościowe.
Pomimo tego jest to dobry produkt i fajnie, że wychodzą u nas takie pomoce dla nowicjuszy.
Rebel jak zawsze sprawnie, szybko i niezawodnie.
0
Marcin Chmurski [ dodano: 07.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Według mnie spadek formy po poprzednich tomach. Co tu kryć, Ignacy Trzewiczek umie pisać i kupiłem tą książkę bo wiedziałem, że jego styl pisania jest sam w sobie bardzo inspirujący. Jeśli tak prowadzi, jak pisze to pozostaje mi pozazdrościć talentu.

Ale jeśli idzie o treść, to będą to nowości głównie dla początkujących graczy, którzy samodzielnie startują z RPG - tym szczególnie gorąco polecam, bo też są to rzeczy, na które początkujący nie zwróci uwagi. Dla wyjadaczy - znacie to, czytaliście już o tym, bądź sami jakoś to wymyśliliście. Oczywiście tylko jeśli jesteście wariatami jak Ignacy. I ja trochę też, może...
0
Maciej Socha [ dodano: 07.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jak się czytało poprzednia "Graj..." to ta pozycja jest obowiązkowa. Absolutny niezbędnik, jeśli chcesz urozmaicić swoją sesję. Jak poprzednie części - czyta się z marszu!
Rebel oczywiście na 5!
0
dodaj swój komentarz
© 2003-2020 REBEL.pl
sklep@rebel.pl